Kas riidepoodide proovikabiinide peeglid teevad peenemaks? (3)
Kas olete koju naastes avastanud, et riideese, mis istus poes suurepäraselt, ei paista kodus üldse kena? Selle eksperimendiga otsustasin uurida, milliste riidepoodide peeglid moonutavad ostjate peegeldusi optiliselt peenemaks ja vastupidi.
Ühegi poe unelmate klient ei ole see, kes veedab küll poes kaua aega, kuid pärast lahkub siiski tühjade kätega. Et seda ei juhtuks, kasutatakse kavalaid trikke, mis meelitavad inimesi kulutama. On tehtud kindlaks, et ostukäitumist mõjutavad nii poes mängiv muusika, poe visuaalne väljanägemine ja kavalad trikid hindadega. Kas olete tähele pannud, et kaupmeeste lemmiknumber on üheksa? Ükski asi ei maksa kunagi 100 eurot, vaid alati 99,95 või midagi sarnast. Suuresti mõjutavad klienti ka proovikabiinid ja millisena ta ennast peeglist näeb. Peeglid võivad olla väga erinevad. Mõni peegel on kitsam ja pikem, muutes ostja figuuri visuaalselt peenemaks, teised jällegi laiemad, muutes figuuri paksemaks. Suurt rolli mängib ka valgus, mis on suunatud kindla nurga alt nii, et see tooks esile riideeseme plussid ja varjates selle miinused.
Eksperimendi käigus testisin peegleid tuntumates riidepoodides ja -osakondades. Need olid H&M, Reserved, Mohito, New Yorker, Terranova, Seppälä, Prisma riideosakond, kaubamaja naistemaailm, Zara. Tegin võrdluseks ühe tõetruu pildi keset kaubanduskeskust, kus polnud märgatavalt moonutavaid tegureid. Eksperimendi ajal kandsin tavalist valget T-särki ja tumedaid lühikesi pükse.
Pigem olgu ikka sihvakamaks tegevad peeglid, sest ega sa kehast väiksemat mõõtu ei osta nii ega teisiti, aga see julgustab ostma täiesti parajat ilusat riiet, mis hiljem igas peeglis ilus. Kabiinis oleme nii öelda nina vastu lina ning pilt on nii või teisti laiem, kui kaugemalt vaadates. Kuna kabiin väike, siis peab see peegel vähe kaugema pildi andma. Lisaks võiks kauplustes rohkem olla peegleid kabiinivabalt, sest nii paned riideeseme näo juurde ja juba tekib ettekujutus, et meeldib ja tahaks proovida. Muidu jalutad õigetest asjadest mööda ja ei oska ettegi kujutada, kui ilusad asjad tegelikult proovimata jäävad ja proovid hoopis neid, mis hiljem sinust poodi maha jäävad.