PARIM PAIK: Eesti loodus ja siinsete taimede väekus inspireerisid Ehat oma kosmeetikamarki looma. Keemiast üleküllastunud Ameerika naised võtsid selle õnneks ka vaimustunult vastu.Foto: Erakogu
Inimesed
4. märts 2020, 09:30

Eha Urbsalu: missitiitel tänapäeval enam suurt ei maksa

Teismelisena tekkinud huvi isetehtud näomaskide vastu on Ameerikas elava eksmissi Eha Urbsalu viinud oma kosmeetikabrändi loomiseni – naine on asunud maailma vallutama ökokosmeetikaga.

Teismelisena tekkinud huvi isetehtud näomaskide vastu on Ameerikas elava eksmissi Eha Urbsalu viinud oma kosmeetikabrändi loomiseni – naine on asunud maailma vallutama ökokosmeetikaga.

Idee luua isiklik kosmeetikamark Viking Beauty Secrets (viikingite ilu saladus – toim.) kogus Eha (47) mõtteis hoogu tasapisi. Seda toitis teadmine, et Eestis ja Skandinaavias on looduslähedust nii toidus kui ka kosmeetikas oluliseks peetud pikki aastaid. Ameerikas, kus Eha elab viimased 30 aastat, pole see aga sugugi igapäevane nähe.«Kahjuks kasutatakse siin kõikjal palju kemikaale. See on päris õudne,» nendib naine. Ta toob näiteks, et kui Euroopa Liidus on ilutoodetes keelatud umbes 1300 kemikaali kasutamine, siis Ameerikas vaid 30. «Eesti on loodusläheduselt ja kõikvõimalike toodete ning toidu tervislikkuselt Ameerikast kõvasti ees,» kiidab ta.Kuid et ökondus on pead tõstmas ka suure lombi taga, viis aastas paar-kolm korda kodumaa vahet sõitnud Eha alati nii endale kui ka sõbrannadele üht-teist looduskosmeetikast kaasa. Nõudluse kasvades hakkaski tasapisi sündima mõte oma brändi loomisest. Nii lõigi eestlanna poolteist aastat tagasi oma firma ja hakkas sihipäraselt tegutsema.

Tootmine LätisEha otsustas ära kasutada kõik teadmised, mida ta teismelisena oma hiidlastest emalt ja vanaemalt saanud oli. «Eks ma tegin siis kurgist silmamaske ja möksisin näole määrimiseks kõikvõimalikke segusid kokku,» muheleb eksmiss. Nüüd otsustas ta naiste ilu heaks tööle panna kolm võimsat põhjamaa taime: pihlaka, astelpaju ja muraka.Eha lausub, et ta mäletab oma lapsepõlvest küll maasikakorjamist, kuid pihlaka vitamiinirohkusest ja põletikuvastasest toimest ei teadnud ta siis midagi. «Ja ega Ameerika naised ka tea. Ainult Vene ja Eesti kogukond on pihlaka olemasoluga kursis,» märgib ta ja meenutab lugu, kui ühe Ameerika ajakirja tarbeks tooteid pildistades küsiti temalt fotode illustreerimiseks ka pihlakaid ja murakaid. Ameerikast neid leida ei õnnestunud.Poolteist aastat pärast tegevuse alustamist on sarjas Viking Beauty Secrets olemas kõiki neid taimi sisaldav päeva- ja öökeem ning näokoorija. Viimases tõhustab väekate taimede toimet Islandi vulkaaniline liiv. «See on kohalikes naistes tekitanud päris suurt elevust, sest Ameerikas kasutatakse koorijatena enamasti pisikesi plastitükke,» märgib Eha.Naine möönab, et oma firmaga alustamine polnud lihtne. Kuid ta usub, et ilmselt andis talle jõudu bürokraatiast läbi närida just tema taust ja nõukogude ajal üles kasvamine. «Mul oli algusest peale plaan minna suurele turule, sestap võtsin asja ka suurelt ette,» mainib ta. Omajagu aega võttis sobiva tootmiskoha leidmine. Lõpuks jäi õige koht põhjamaiste taimede purki segamiseks Ehale silma Lätis. «Eestis on rangelt reglementeeritud orgaanilise kosmeetika tootmine päris kallis,» selgitab ta lõunanaabrite eelistamist.

Edasi lugemiseks: