Mul on Viru-Jaagupi kirivöö ja käised aastast 1902. Vanaema ise noorena tegi. Oli ka roosa siidiga üle tõmmatud pottmüts ja valge-kollase-punasetriipu seelikuriie, aga koid panid nahka.
Rahvariideid on näha vanadel fotodel, varem käisid ajaloolased ja -tudengid külades, kirjutasid üles ja lindistasid talurahva mälestusi, kogusid vanavara, ka koitanud seelik oli väärtus omaette. Vahepeal läks moodi stiliseerimine, tulid uued (kerged, hõlpsalt pestavad, mittekortsuvad) materjalid, asi muutus eklektiliseks - jupp sellest, jupp teisest kihelkonnast jne. Nüüd tahetakse taas autentset komplekti (täisvillane undruk, täislinane särk, käsitsitikand). Näite Setu naise rahvarõivad kaaluvad koos ehetega kuni10 kilo.
See ei ole karneval, kus soovitud sulgedega end ehtida! See on vastuvõtt kus kantakse staatust kajastavai rõivaid ja teenitud aumärke. Äkki laenaks endale õhuväe mundri või kuninganna krooni? Rahvarõivad näitavad päritolu (kuuluvust sellesse kihelkonda). See häbitu olend ei kuulu ju sinna, uude kohta (lapsena) minnes võetakse aga omaks uue koha rõivad, eriti tüdrukud. Ehk bravuuritaril pole mingisugust õigust kanda Karja rahvariideid, see staatus on tal vara statud! Ei au ega häbitunnet!
Kunagi huvitusin tõsiselt rahvarõivatraditsioonist. Selgub, et see on täppisteadus. Seelikutriibu värvid on tähendusrikkad, igal kihelkonnal ja külalgi olid oma eripärad. Triibu värvigamma olenes ka taimedest, millega lõngu värviti. N. Muhu oranži saadi merekaupmeestelt. Põhjakandis oldi jõukamad, sai ka poekangast osta näit põlle jaoks, olid uhked pott-ja kabimütsid poepaeltega, ummikkingad. Lõuna pool lihtsamad lõiked (vaipseelik), tagasihoidlikud värvid, pastlad. Kes on aga Saagim? Mida või keda ta esindab?
eks ta mõtles jälle karusnahkadele, mis talt viimase mõistuseraasu viis ;)
üll = naiste (harvemini meeste) karusnahkne või karusnahaga ääristatud talvemüts Lääne-Eesti saarestikus
Vaadata, kuidas üks rahvuselt litsakas õpetab talle võõraste rahvariiete selgapanekut … Millal ta enne on rahvariideid kandnud? Kogu elu on teeninud riiete äravõtmise pealt, aga nüüd kõlbab enda tähelepanuvajaduse rahuldamiseks ka riiete selgapanek - vanaks jäänud, palju lobisema hakanud!
kas eilne õhtu läks vähe pikale?Artikkel on rahvariietest,mitte lipuheiskamisest,aga kui juba,siis põlluaas arvas vist,et on BAMi ehitusel,läki-läkil kõrvad taha seotud.
Kuidas sa hammastega sünnipäraselt esiletükkivad igemeid korrigeerid? Saed igemed lühemaks ja teed pikemad hambad või? Või mis moodi sa seda ette
kujutad?
Kui juba nii tark, siis äkki suudad ka esiletükkivat viha korrigeerida kuidagi.
igemete asjatundjale niipaljuks, et bravuur peaks endale hambad lõuapärasse sisse istutama, kui ta seda juba teinud pole.Aga kui on, siis on halvasti tehtud, õige töö ei karju.
no istutataksegi, ega ige sellest lühemaks muutu või huul pikemaks. Siis peab botoxit ülahuulde süstima, et oleks elutu, ega paljastaks iget.
Inimese töö võib ju õige olla, aga loodus kõiki meid erinevateks loonud. Pole tema hammastel ja igemel häda miskit, see on tema isikupära, ja ilus on ta muidugi iga kell. Nii mõnigi igemeteta ei pääse ligigi, muidu ju ei kiibitseks.
Kui olen teinud soovahetuse operatsiooni, saan ka eesnääre boonuseks. Siis vaatame, kad sinu väide vastab tõele või mitte, seni arvan, et eesnääre on ainult sinu probleemiks muutunud, siit ka vastav üldistatud järeldus.
Kommenteerijad paistavad juba vinges pidumeeleolus olema.Ega kaine peaga selliseid lollusi ei kirjutaks. Ikka ilusat pidupäeva kõigile eestimaalastele.
Rahvariided sobivad igaühele selga ja palju kenamad,kui nn.peenrätsepate ülikallid kleidid.Rahvariided hinnalisemad.
Lõpetage üks päev teiste halvustamine,olgem tolerantsed.
Head Eesti Vabariigi aastapäeva!
Rahvarõivad näitavad päritolu ja seisust; pärandati põlvest põlve ... Antud juhul on tegu sulaselge vargusega, enda ehtimine võõraste sulgedega - tal pole mingisugust õigust kanda neid rahvariideid. See ei ole karneval, vaid vastuvõtt - keegi ei arva ju, et ajusaagim võiks vastuvõtule minna kuninganna krooniga, aga miks ta võib vargaplikana kanda võõraid rahvarõivaid???!
Siis ju laulu-tantsupeol lausa tuhandeid vargaid laulmas ja tantsimas näeb?
Kas siis olete ka vihast lõhkemas või?
Haige suhtumine siin kommentaariumis.
Tabasid naelapead - osaliselt!
Maakohtades on traditsioon säilinud, aga linnades mitte. Suur osa koole teeb hoopis haltuurat - rahvariidemustritega t-särgid jne porr. Rahvariideuurijad teadlased/ajaloolased hoiavad aga rangelt vanast kinni. Enne Mustamäe juubelit tegi nende PR selle triki ära, et "legaliseeris" Mustamäe rahvariided (Kadaka küla, Keila khk). Miks linlased ei või kanda linnariideid rahvariietena (Tartu tegi hansapäevadeks ära)? Rahvariiete normaalne areng on käskude-keeldudega kunstlikult peatatud. Koolikooride-rahvatantsurühmade rahvariided oleks koht, kus traditsiooni kaasajas
See märkus on jumala õige, aluspükse ega rinnahoidjat naised ei kandnud. Mõnel pool muutus naine külameeste naerualuseks, kui pis.sis kükakil, ikka püsti ja pika seeliku all märkamatult aeti seda asja. Püksid oleks seda toimingut seganud. Ja pudevlt oli vaja imikut toita, sellest see pikk lõhik hame rinnaesisel. Abielunaistel kohustuslik põll ja peakate.
KOMMENTAARID (62)