Foto: PantherMedia/Scanpix
Lugejakiri
12. november 2019, 10:44

Lugejakiri: see pole normaalne, et poes on kaupade sildid täiesti loetamatud! (21)

„Ma enamasti ei süvene neisse tekstidesse, mis toodetele on kleebitud. Toiduainete puhul polegi seda enamasti vaja, kuid mõnikord uusi tooteid proovides ikka uurin küll. Seekord ostsin poest jalgadele mõeldud maski, mille juhiste kohta tahtsin uurida. Ajas ikka vihale, kui lisatud emakeelset teksti polnud võimalik lugeda,“ kirjutab 43aastane Kersti.

Kersti sõnul on ta varem vihastanud, kui mõnele tootele pole üldse emakeelset juhendit lisatud, aga seekord oli asi teistpidi. Nüüd ajab teda vihale, et poes ei näe enam üldse lugeda, mis müügil on.

„Eestikeelne juhend oli küll olemas, aga see kiri oli lihtsalt niivõrd pisike. Lausa loetamatu! Ka mu teismelised lapsed ei näinud seda hästi. Pärast pikka pingutust olid nad selleks ikkagi suutelised. Aga mida peaks tegema inimene, kel on silmadega mõni probleem? Või lihtsalt eakam ostja? Miks toodetele eestikeelne tekst niivõrd väiksena lisatakse... See ei ole normaalne! Igasugu muud jama suudetakse suuremalt pakile paigutada, aga vajalik juhend mõistetavas keeles puudub. Õigemini – see on küll olemas, aga loetamatu!“

Kersti sõnul peaks tarbijakaitse ka taolisi rikkumisi jälgima ja ettekirjutusi tegema. „Sellised tooted ei tohiks müügile jõuda. Kui on ikkagi huvi äri ajada, siis tuleks loogiliselt mõelda ja pingutada, et klient saaks tootega tutvuda. Ma pean ju kliendina mõistma, mida ma ostan. Paljude toodete puhul ka seda, kuidas seda tarvitada,“ on Kersti veendunud.

Kallis lugeja, mida arvad sina? Kas oled jäänud poes hätta, sest eestikeelne tekst on liiga väikses kirjas?