Foto: Marilyn Jurman
Blogid
5. mai 2019, 14:54

MARILYN JURMANI BLOGI | Mõni kaheaastane räägib täislausetega, aga Rumi ei ütle veel oma nimegi (83)

Rumi sai kaheaastaseks, mistõttu on sobiv aeg arenguetappide võrdluseks. Leidsin juhuslikult guugeldades Tammiste lasteaia lehelt väikese raamatu nimega "Abiks emale ja isale lapse arengu toetamisel" ja seal on peatükk "Oskused 1,5- kuni 2-aastasel lapsel". Võtan selle ette ja hakkan vaatama, mis värk on.

Rumi sai kaheaastaseks, mistõttu on sobiv aeg arenguetappide võrdluseks. Leidsin juhuslikult guugeldades Tammiste lasteaia lehelt väikese raamatu nimega "Abiks emale ja isale lapse arengu toetamisel" ja seal on peatükk "Oskused 1,5- kuni 2-aastasel lapsel". Võtan selle ette ja hakkan vaatama, mis värk on.

Sotsiaalsed ja enesekohased oskused on päris head. Rumi matkib meie tegevusi nagu põrandate pühkimine jms. Eriti vahva on see, et viimasel ajal pole tal ainult vajadus matkida ainult tegevusi, vaid ta tahab samamoodi ka riides käia. Ostsime Jannole ja Rumile ühesugused sokid ja nüüd on täielik jama majas, kuna ta on veendnud, et nii hakkabki olema. Kui Janno paneb mingid sokid jalga, siis Rumi nõuab kohe samasuguseid sokke.

Ta saab aru, kui tegi midagi naljakat ning teeb seda siis uuest, ise kõva häälega kaasa naerdes. Sellest saab ta ka aru, kui midagi teha ei tohi ja annab ka ise selgelt teada, kui meie midagi teha ei tohi sõnaga no. Lisaks siis sõnu thank you, ciao ja bye ütleb ette ja taha. Ma räägin Rumiga ikka eesti keeles, aga mingil põhjusel on talle külge jäänud just need ingliskeelsed sõnad. Ei teagi, kas sellest ajast, kui me Hispaanias olime, või oleme lihtsalt kuskil kellegagi inglise keeles rääkinud.

Edasi lugemiseks: