Blogid

Kuidas Tallinn Riiale lennunduses alla jäi 

Tõnis Erilaid, 26. märts 2019 00:14
Foto: Jaan Kronberg
1937. aastal oli Tallinna lennujaama kasutanud peaaegu 12 000 reisijat, kuid välismaised lennufirmad kord avasid liine ja siis jälle sulgesid. Riiast aga pääses 1940. aasta varakevadel juba neli korda päevas Stockholmi, teistest suundadest rääkimata.

Eesti valitsus oli reageerinud hilinenult, kui alles 1939. aasta veebruaris koos eraettevõtetega asutas lennuliinide aktsiaseltsi Ago, mis Saksamaalt tellitud Junkers 52/3m tüüpi lennukid oktoobris kätte sai.

Esimese välisreisiga läksid Stockholmi Ago juhatuse kolm liiget, kes seal tulevase lennuühenduse üle nõu pidasid. Regulaarlende alustati Stockholmi ülepäeviti alles 10. aprillist, nädal pärast Helsingi liini avamist koostöös Soome Aeroga. Riia kaudu Königsbergi lennati 7. maist.

Ago lennundusajalugu jäi lühikeseks. Firma natsionaliseeriti 1940. aasta septembris ja enne sõda viidi mõlemad Junkersid Nõukogude Liitu. 

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee