Blogid

Kuidas Eestisse jõudsid esimesed Žigulid (10)

Tõnis Erilaid, 28. veebruar 2019 00:02
Foto: Tiina Kõrtsini
„Autokauplusse Volga jõudsid kauaoodatud sõiduautod Žiguli,“ kirjutas Rahva Hääl esiküljel 1971. aasta veebruaris. Tallinna jõudis 150 seda marki sõiduautot. Osa müüdi, osa jäeti raha- ja asjade loteriil võitudena jagamiseks.

Juba saabumispäeval said endale autod Tartu rajooni veterinaararst Eldur K. ja sealse lihakombinaadi töötaja Rein M. Volga direktor ütles Rahva Häälele, et 1971. aastal peaks Eestisse jõudma 1000 Žigulid.

Minu mälu järgi maksid need esiti 5571 rubla, keskmise töölise 5–6 aasta palga. Liisingut tol ajal ei tuntud. Isegi kui raha piisavalt arvel oli, ei saanud auto ostmiseks poodi tormata. Neid jagati lubadega, mida mõni ettevõte-asutus ei pruukinud enda töötajatele saadagi.

1970. aastal alustati Togliattis Žigulide tootmist tuginedes Itaalia mudelile Fiat 124, mida siinsete olude tarvis oluliselt moderniseeriti. Tol aastal, kui Žiguli (VAZ 2101) Eestisse jõudis, sõitis Togliattis neid konveierilt maha üle 160 000.

Tegu oli tolle aja kohta särtsaka autoga ja vanemate masinatega harjunud juhid kurtsid, et kiirust ei tunnegi. Küllap see oli üheks põhjuseks, miks Žigulidega juhtus varsti üle poole kõigist Eesti teedel juhtunud õnnetustest. Kuid hea oli, et enamiku vigadest oskas omanik ise kõrvaldada.

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee