Uus reklaam julgustab mehi nõrgemate ja kiusatute kaitseks välja astuma - samas kujutab kiusajatena just teisi mehi ja poisse. Kõigile nii ei meeldiFoto: Gillette / Youtube
Suhted
16. jaanuar 2019, 19:18

KAS OLED JUBA NÄINUD? Gillette'i uus reklaam ajab mõne mehe suisa raevu (22)

Raseerimis- ja kehahoolitsusvahendite tootja Gillette uus reklaamikampaania ja tunnuslause tekitasid sotsiaalmeedias paraja tormi. On neid, kes firma uut lähenemist mehelikkusele kiidavad ja neid, kes selle täiesti maha teevad. Mida arvab reklaamist Õhtulehe lugeja?

Gillette muutis uues reklaamkampaanias oma traditsioonilise tunnuslause „On mehele parim“ („The best a man can get“) uueks. Kui see eesti keelde pisut sõna-sõnalt tõlkida, kõlab see nii: „Parim, mida mehed võivad olla“ („The best men can be“).

Reklaamis võtab Gillette sihikule toksilise maskuliinsuse ehk nn mürgise mehelikkuse - säärase matšoliku suhtumise meestesse, mis tänapäevase arvamuse kohaselt mehele pigem kahju kui kasu teeb. Reklaamklipp paneb mõtlema koolikiusamisest ja ahistamisest. Firma julgustab mehi olema paremad: astuma nõrgema kaitseks välja või ütlema teistele meestele, kui nonde käitumine ei ole viisakas.

Kõigile selline suhtumine aga ei meeldi („Mis, ma polegi juba piisavalt hea?!“). Nagu on kiitjaid, kelle meelest tabas Gillette valusat, kuid vajalikku kohta, on ka neid, kelle meelest saadab firma lihsustatud sõnumi, et mehed on kohutavad (reklaam ütleb siiski, et Gillette „usub meeste parimaisse omadustesse“).

Vaata ja mõtle kaasa: