Foto: Vida Press
Mari Kukk 13. september 2017 06:00
Paljude terviseprobleemide üks või isegi peamine põhjus on liialdamine suhkruga. Lahendus tekkinud ­magusasõltuvusest vabanemiseks näib lihtne – suhkrut tuleb vältida. Seda aga polegi nii kerge teha.

Paljude terviseprobleemide üks või isegi peamine põhjus on liialdamine suhkruga. Lahendus tekkinud ­magusasõltuvusest vabanemiseks näib lihtne – suhkrut tuleb vältida. Seda aga polegi nii kerge teha.

Aina enam teadusuuringuid kinnitab, et rasvumise taga on pigem suhkrud kui rasv. Ent isegi need, kes pakendil olevaid silte luubiga uurivad, ei pruugi aru saada, milliste nimede taga valgeks surmaks kutsutu end peidab.Suhkrut võib eri kujul leiduda väga paljudes toiduainetes, alates laktoosist piimas kuni fruktoosini puuviljades ja mees. Kuna me saame toidust ka looduslikke suhkruid, tuleks lisatud suhkrute osakaalul menüüs hoolega silma peal hoida. Maailma Terviseorganisatsiooni seisukoht on, et lisatud suhkur peaks kindlasti jääma alla kümne protsendi, kuid soovituslikult ka alla viie protsendi päevasest kaloraažist. Lisatud suhkrute all peab organisatsioon silmas mitte ainult toitudele lisatud suhkrut, vaid ka mees, siirupites, mahlades ja mahlakontsentraatides looduslikult esinevaid suhkruid. Naised võiksid seega piirduda umbkaudu 30 grammi ehk seitsme suhkrukuubiku lisatud suhkruga päevas.

Tuvasta toidus suhkur

Edasi lugemiseks vali endale sobiv plaan:
Üks artikkel
3,99
Ühe artikli lugemisõigus
Digipakett
0,00/kuu
11 erinevat digiväljaannetÜle 2000 artikli kuusJagamisõigus 4 sõbragaTellijatele mõeldud auhinnad