Rakvere hakklihapakendite uus kujundusFoto: kuvatõmmis: facebook.com/groups/WoolfEiKarda
Eesti uudised
18. oktoober 2018, 10:52

Feministid nurisevad: Rakvere uued hakklihakarbid pole piisavalt sooneutraalse kujundusega! (217)

Feministlikus Facebooki-grupis "Virgina Woolf sind ei karda" tekkis mõned päevad tagasi arutelu Rakvere hakklihakarpide uue kujunduse üle, mis mõne grupi liikme sõnul pole piisavalt sooneutraalne. Rakvere lihakombinaadist öeldi, et nad püüdsid uue pakendikujundusega teadlikult tarbijate tähelepanu tõmmata.

Rakvere hakklihakarbi sildid on nüüdsest sinist ja roosat värvi. Sinise sildiga karbil on mehe pilt ning seal on seahakkliha, roosa sildiga karbil on naise pilt ning seal on veisehakkliha. Wirgina Woolf sind ei karda nimelises grupis tehtud postituse autor küsib: "Hmm, kas teen täna meeste või naiste hakkliha?". 

Postituse all on mitmeid pahaseid kommentaare. Ühed võtavad hakklihakarpide uut kujundust ning sellest tehtud postitust naljana, teised ohkavad, et kas on vaja jälle üle reageerida. Kolmandad pahandavad, et uus kujundus pole sooneutraalne.

"Ainuke põhjendus on tõesti seos trenniga ja mingid füüsilised erinevused, aga krt selle soostamisega minnakse ikka lolliks (ja neile, kelle meelest roosa naise pildiga ja sinine mehe pildiga asi on sooneutraalne, siis soovitan siinse ühiskonna märgisüsteemiga rohkem tutvuda)," pahandab üks naine postituse all.

""Kõik mehed on sead" vs. "vana lehm"," püüab teine kommenteerija uues pakendite kujunduses loogikat leida.

Üks kommenteerija juhtis tähelepanu sellele, et mehed saavad jälle rohkem: nimelt on sinises pakendis 300 grammi liha, roosas aga 240 grammi, kusjuures raskem pakk maksab vähem.

Rakvere: tahame tarbija tähelepanu tõmmata

Rakvere loovagentuuri Kontuur Leo Burnett loovjuht Urmas Villmann rääkis Õhtulehele, et Rakvere kujundused on alati väga läbimõeldud, seal pole kunagi midagi kogemata ega juhuslikku. Lähtutakse põhimõttest, et pakendid oleksid 100% disainitud selliselt, et nad tõmbaksid tarbija tähelepanu, kuid samal ajal võetakse arvesse, et tähelepanu ei läheks mitte ainult pakendile, vaid ka sisule.

"Meil on väga hea meel, et keegi veel peale meie disainerite on võtnud vaevaks nii täpselt ja põhjalikult süveneda Rakvere toodete kaunisse värvimaailma ja püüdnud analüüsida nende semiootilist tähendust. Kui minna detailidesse, siis perfektsionistidena peame olema täpsed. Sest vaid nii saame rääkida täiuslikkusest, kvaliteedist ja heast maitsest. Nimelt, pakendi roosa pole lihtsalt tavaline roosa, vaid purpur ehk magenta. Ja sinise tooni korrektne nimetus on tsüaansinine, tegemist on kõige puhtama sinisega, mis trükitehnoloogias eksisteerib,” jagas Villmann kujunduse kohta selgitusi. 

Rakvere brändijuht Triin Lõoke kinnitas samuti, et Rakvere püüab kujundada oma pakendeid nii, et need oleksid riiulis eristuvad, võimalikult kaunid ja silmapaistvad.

"Samal ajal mõistame suurepäraselt ka seda, et ilu on vaataja silmades. Nii palju kui on inimesi, nii palju on ka arvamusi. Igaühel on õigus asjadest aru saada oma väärtushinnangutest lähtuvalt ja nii nagu ta ise heaks arvab. Meie Rakveres seda mõjutada ei saa ja soovigi," avaldas Lõoke. "Vastupidi. Oleme ülimalt rõõmsad, kui tarbijad uurivad ja puurivad meie tooteid. Ja ka maitsevad, need on head, seda me garanteerime."

Lõoke kinnitas, et tänapäevase ettevõttena pole Rakvere absoluutselt kinni soorollide kollides ja klišeedes.

"Jumal hoidku selle eest, et poisid peaksid ilmtingimata käima sinises ja tüdrukud ainult roosas. Rakvere arvates võivad käia inimesed sellistes värvides nagu soovivad, peaasi, et nad rõõmsad oleks ja ennast hästi tunneks. Meie jaoks on kõik tarbijad võrdsed. Loodame siiralt, et meie pakendite analüüsijad ei vihja sellele, et tüdrukud on tehtud suhkrust, jahust ja maasikavahust ning et poisid on tehtud tiigrist, konnast ja kutsikahännast," rääkis brändijuht.

Karpide erineva hinna kohta ütles Lõoke, et pakendite grammkaalu erinevus tuleneb veise- ja sealiha erinevast kilohinnast. "Tooted peavad olema tarbijale taskukohased," lisas ta.