Ära keskendu suhtes sellele, et kaaslane jätab su nagunii maha. Naudi hetke.Foto: Pixabay.com
Ohtuleht.ee 22. september 2018 15:06
Miski ei tapa suhet rohkem kui pidev ärevus ja mõtted sellest "kas ma ikka meeldin talle". 

Oletame, et oled hakanud kellegagi kohtamas käia ning mees lubab sulle laupäeval helistada. On laupäev ja ta pole veel helistanud ning sina alustad paanitsemist ja ülemõtlemist stiilis "raudselt on ta mu maha jätnud ja nelja tuule poole läinud".

Pea nüüd hetkeks kinni. Kui sa oled täiskasvanud naine, siis miks sa käitud nagu kolmeaastane? Tõenäoliselt su ärevus suureneb veelgi ning lõpuks hirmutad sa enda uue kavaleri seetõttu hoopis eemale ning oled jälle üksi. 

Tegelikult ei ole probleem su uues partneris, kirjutab YourTango. Probleem on hoopis su eelnevas emotsionaalses pagasis. Mineviku traumad takistavad sul muretult armumast ning elurõõmu nautimast. On aeg negatiivsed tunded endast välja heita ning paranoilisusele lõpp teha!

Siin on neli nõuannet, kuidas lõpetada muretsemine sellepärast "kas ma ikka meeldin talle" ning astuda enda uude suhtesse ilma eelneva negatiivsete emotsioonide pagasita.

Teadvusta endale, kuidas su praegune raske olukord su minevikuga seotud on

Sa ei pruugi mäletada minevikus juhtunud ebameeldivat sündmust väga hästi. Ilmselt mäletad sa siiski neid negatiivseid tundeid, mida juhtunu sinus tekitas. Nüüd, kui sarnasesse olukorda satud, tekib sinus hetkega tunne, et oled taas ohus ning sind tahetakse hüljata. Aga see ei pruugi nii olla, tõenäoliselt ei olegi.

Otsi abi

Kui sa tõesti enda tunnetega ise kuidagi hakkama ei saa, kaalu näiteks psühholoogi poole pöördumist. Sa pead end tundma turvaliselt, et saaksid vanadele valusatele mälestustele rahulikult tagasi vaadata ning neid analüüsida.

Ole hetkes

Kui sa tunned taas ohtu, et uus kaaslane on sind maha jätmas, siis keskendu sellele, mis päriselt olevikuhetkes toimub. Ära lase vanadel hirmudel endale asjata koledaid pilte maalida.

Ole teadlik sellest, mis sinus ärevust tekitab

Proovi nendele hetkedele jälile saada, kui sinus ärevus tekitab. Teadvusta seda ning püüa neid hetki ka edasipidi märgata. Nii saad sa ärevusel sabast kinni ning ennast taas rahulikuks sundida.