Foto: Pixabay
Suhted
22. august 2018, 09:32

Uuring: testosteroon paneb mehed hullunult poodlema ja kalleid asju tahtma (4)

Sorbonne’i ülikooli neuroteadlaste läbi viidud uuringust selgub, et testosteroon mõjutab oluliselt meeste ostuotsuseid ning iha luksuskaupade järele. Mida kõrgem meessuguhormooni tase, seda rohkem kulutatakse.

Hormoonid möllavad ju ainult naistel ja panevad neid hullunult šoppama? Vale puha. Värske teadusuuringu tulemused kinnitavad, et hormoonid ajavad poodlema ka mehi. Testosteroon mõjutab otseselt meeste ostuostuseid.

Uuring kinnitab, et testosteroon paneb mehed püüdlema staatuse tõstmise poole, jättes nad üsna ükskõikseks kvaliteedi ja funktsionaalsuse koha pealt.

Prantsusmaa Sorbonne’i ülikooli neuroteaduste professor, Bonni ülikooli külalisprofessor Hilke Plassman kinnitab, et meeste testosteroonitase kõigub. Hormoonitase tõuseb sellises situatsioonis, kus on määravaks sotsiaalne staatus – näiteks võistluse käigus või atraktiivse vastassooesindaja läheduses.

Testosteroonitase kerkib aga ka abielulahutuse ja suhte lõppemise korral. Isaks saamine aga hoopis langetab testosteroonitaset. Moodne isa ei torma sportautot ostma, vaid nügib vaguralt titekäru ja vahetab mähkmeid.

Varasemate katsete tulemusel on tehtud kindlaks testosterooni ja kõrgema staatuse poole püüdlemisele suunatud tegevuste vaheline seos. Nüüd on siis välja selgitatud ka testosterooni mõju meeste ostukäitumisele.

Testosteroon, see on Calvin Klein!

Uuringus testiti testosterooni mõju meeste ostukäitumisele, kasutades hormoonisisaldusega kreemi, mida katsealuste nahale määriti.

Uuringus osalenud 243 meest jagati kahte rühma. Neist poolte nahale kanti kindel annus hormoonkreemi, mille kogus jäljendas just niisugust testosteroonitaseme tõusu, mis tekib mehe organismis siis, kui ta näiteks võidab spordivõistlusel. Teine rühm oli kontrollgrupp, nende kreem testosterooni ei sisaldanud.

Mõlema testgrupi ülesandeks oli sooritada kaks katset. Esimeses tuli valida kahelt rõivabrändilt viis erinevat toodet ja seejärel hinnata mõlemat brändi skaalal ühest kümneni.

Esimese testi tulemused näitasid, et testosterooni saanud mehed eelistasid brände, mis liitusid kõrgema sotsiaalse staatusega. Valik langes pigem Calvin Kleini ja mitte Levise kasuks.

Teises katses näidati meestele reklaampilte kuuest erinevast tootest, mille hulka kuulus nii luksusautosid, käekelli kui ka espressomasinaid.

Testosteroonigrupp oli eriliselt huvitatud nendest toodetest, mida iseloomustati kui staatust tõstvaid ja isasust rõhutavaid. Võlusõnadeks olid „prestiižikas“, „luksuslik“, „maailmatasemel“, „peen“. Täiesti külmaks jätsid aga need tooted, mis olid „kõrge kvaliteediga“ või „efektiivsed“.

Miks peaks teadlaste meelest seda uuringut jätkama, kuidas tekib „suletud isasuse ring“ ja millise autoga mehi naised tegelikult oma tulevaste laste isaks tahavad, loe edasi Acceleristast.