Nõukogude ajal oli populaarse ajalehe "Noorte Hääl " lõpus rubriik pealkirjaga Kirevaid kilde. Kord mainiti seal ühte USA-s toimunud kohtuprotsessi, kus keegi noormees kaebas spordiklubi kohtusse, oma inimõiguste rikkumise ning soolise diskrimineerimise pärast. Nimelt kirjutas ta avalduse, et kandideerib klubi pallinaiskonda, kuid sai keelduva vastuse.
Etendus on ohuks loote ja ema tervisele. Kas mitte sedapidi pole see lugu. Takka järgi muidugi inetu tänitada, aga meie suure kõhuga eurolauliku esinemine oli rohkem kui piinlik. Näitas üles meie hoolimatust ema, lapse ja naiste suhtes.ˇ
Miks ei tohi arutleda, et lavastaja on siiski seotud ka autori libretoga. Mis seab osalejate välimusele ja vanusele ka mingid piirid. Olgu tegu siis kas opereti, ooperi, näidendi või filmiga.
tule nüüd mõistusele, 4 kuud ei ole peaaegu midagi näha, ega ta baleriin ei ole. kui ta poleks kellelegi rääkinud, poleks keegi osanud arvatagi, et ta rase on. üle maailma paljud inimesed sünnitavad nii, et ei tea nad ise ja teised ka mitte, et 9 kuud rase on, mis siis rääkida 4ndast kuust!
Ilmselt ei plaanita mitte ainsat lavaesitust vaid planeeritakse esitusi terve hooaja jooksul. ahest üle aastagi. Ja siis tuleks ta mõne kuu pärast juba paratamatult teise osatäitjaga asendada.
Kahjuks seab roll omad normid ka rollide esitajatele. Nii filmides, näidendite kui ka ooperites. Näiteks ei saa noore armastaja osa laulda halli hanemega kiilaspäińe veteran (kui ta just habet maha ei aja ning paruka pähe i pane). Samuti ei saa hapra tüdruku osa laulda kas sajakilone mammi või viimaseid kuid lapseootl. Lavastaja peab lähtuma siiski ka autori libretost.
KOMMENTAARID (7)