Foto: Kalev Lilleorg
Mitmesugust
28. veebruar 2018, 12:40

Evelin Ilves paneb oma ärile punkti!

Viidates meie ühiskondlikule ja kollektiivsele alkoholilembusele, võiks arvata, et peojärgne olek siinmail on justkui vältimatu pohmell. Aga on ka teisi valikuid. Näiteks paast. Mitte nälgimine, vaid puhkuse ja rahu võimaldamine nii oma kehale kui ka vaimule. Nagu paljud teisedki ammused ja isegi unustatud tervendamis- ning ravimeetodid, on ka paast tõenduspõhise lääne meditsiini tööriistakasti võidukalt naasmas.

Viidates meie ühiskondlikule ja kollektiivsele alkoholilembusele, võiks arvata, et peojärgne olek siinmail on justkui vältimatu pohmell. Aga on ka teisi valikuid. Näiteks paast. Mitte nälgimine, vaid puhkuse ja rahu võimaldamine nii oma kehale kui ka vaimule. Nagu paljud teisedki ammused ja isegi unustatud tervendamis- ning ravimeetodid, on ka paast tõenduspõhise lääne meditsiini tööriistakasti võidukalt naasmas.

Religioosne paast luterlikus kultuuris algas juba nädal tagasi, 19. veebruaril. See nelikümmend päeva kestev piiratud toidulauaga aeg keelab täies mahus paastujale nii liha- kui ka piimatooted, maiustused ja stimulandid: alkoholi, kohvi, nikotiini jne. Külluslike valikutega harjunud arenenud riikide inimestele pole see lihtne katsumus.

Sestap on tõsimeelseid religioosseid paastujaid üha vähem. Ent filosoofilises plaanis on paastul hoopis enam vorme ja tõlgendusvõimalusi kui pelgalt taimetoidul püsimine. Paast tähendab loobumist sellest, mida enam vaja pole või mis meid kahjustab. Sellisena on kõigile kasulik vahel paastuaeg ette võtta. Selleks et mittevajalik välja visata, keha ja hinge koda puhtaks teha. Paast ongi nagu suurpuhastus.

Edasi lugemiseks:

Osta üks artikkel

Ühe artikli lugemisõigus
3.99