Eesti uudised

Euroliidus hakatakse arutama Soome ettepanekut kaotada suveaeg (176)

LISA KOMMENTAAR

28. jaanuar 2018, 14:20
Võiks kellakeeramise lõpetada küll kui jääks suveaeg!Suveajaga talvel ka õhtul tunni võrra kauem valge.
OH...5. detsember 2017, 16:47
....ja kus eestlane oli oma ideega?Meie ju oleme harjunud ikka nii tegema,mis meile öeldakse ja endal pead pole otsas.Tubli soomlane!!!!
tibu29. november 2017, 22:26
tegelikult peakski üle minema ainult suve ajale. SEST (töö)inimestel on seda õhtust vaba valget aega rohkem vaja kui hommikust hämarust...
mugul29. november 2017, 18:45
kogu jama on kella keeramises, mitte suve- või talveajas. lepime kokku millist aega me tahame ja jätame selle. keegi ei keela (peale euroliidu pissikuid muidugi)
ar29. november 2017, 17:29
ammu oleks aeg see jama lõpetada!!!
Ossinovski29. november 2017, 21:47
Mis diagnoos pandud on, et kellakeeramine aju mitmeks kuuks halvab? max kaks päeva on harjumatu ja kolmandal päeval ei saa midagi aru. Kui kellakeeramine lõpetada, siis peab aasta aega olema suveaeg. Aga siin käivad kommenteerimas mingi tundmatu diagnoosiga häl- vikud, kes kardavad pikemat õhtust valgust. No pane 1h varem silmaklapid ette, siis saad tund varem pimedamaks. Milles probleem? Kaagutate nagu pooletoobised, aga keegi ei oska ka ise seletada, et kelle huvides on see , et öösel läheb vara valgeks? Mis selle öise valgusega peale hakata? Kui jääks suvaeg, siis terve tunni on õhtul valgust rohkem aga kell 7-8 oleks jätkuvalt valge isegi sügisel, kui inimesed tööle lähevad. Ja kõik oleks rahul. Päikese kartjatele jääb valge hommik ja normaalsetele inimestele pikem õhtu. Talvel läheb meil niigi kell 4 pimedaks, suveajaga aga kell 5 õhtul. On ju vahe sees?
teadja.29. november 2017, 14:24
Kui me soovime kaotada suveaja, siis peab arvestama ka sellega, et tööaeg v6ib nihkuda maist kuni oktoobrini hommiku kella kaheksalt kella seitsmele.
teadja.29. november 2017, 14:24
Kui me soovime kaotada suveaja, siis peab arvestama ka sellega, et tööaeg v6ib nihkuda maist kuni oktoobrini hommiku kella kaheksalt kella seitsmele.
Kaupo29. november 2017, 11:30
Kell tuleks 2 tundi edasi keerata. Talvel õhtud valged ja suvel saaks 4-23 asemel 6-01
kruvikeeraja29. november 2017, 11:22
Inimeste ajukruvisid on poliitikud ja ärimehed alati kruvinud oma tahtmist mööda.
Aga kes käsib inimest seda kruvikeerajat oma ajude ligi lasta.
Elada tuleb looduse rütmis ja siis pole häda midagi.
Jevgeni29. november 2017, 10:55
isand kui hea uudis see on eesti ühines soomega, et suveaeg ära kaob suveaega pole vaja nagunii on suvel valge ilma kellakeera mata loodan väga, et järgmine aasta märtsis enam kella ette ei keera suveaega ei tule enam kunagi jääb talve vööndiaeg mis on super hea
Jämejalast kirjutad w?29. november 2017, 11:33
Suvel valge nagunii? Augustikuu õhtud on juba väga hämarad. Küll aga on kell 4 hommikul on jätkuvalt valge. Ei juhtu midagi, kui kella 4 ajal hommikul läheb alles kell 5 valgeks aga selle võrra saame õhtul terve tund rohkem valgust. Sügisel on väga oluline vahe, kas läheb pimedaks kell 16.00 või kell 17.00 . Mida on peale hakata sellega, et öösel kel 3 on valge? Tööinimesed saavad peale tööpäeva terve tunni rohkem väljas tööd teha.
spets29. november 2017, 18:07
rumaluke keegi ei keela sul varem üles tõusta ja vahtida valgust silmad punnis kas või 20 tundi ööpäevas!
Lobjakas29. november 2017, 18:40
Aga miks ma peaks kell kolm üles tulema, kui enne tööleminekut on vaja välja puhata?`Spets, sa vana ullike madala IQga, kui sa tahad, et õhtud oleks pimedad siis mine kuhugi pimedasse keldri ja istu seal. Kui päikest kardad, siis see elu siin pole sinu jaoks. Pane silmus kaela ja saad oma pimeduse. Teised tahavad valges elada, mitte pimeduses. Keegi ei suuda siin tegelikult selgitada, miks pikemad õhtud kahju teevad. Isegi esimese klassi laps saab aru, et see ei tee küll kellegile halba. Aga eks madal haritus annavad siin petsil tunda.
spets29. november 2017, 20:41
ära mulle räägi rumaluke, kui kõik tõesti nii oleks siis mille jaoks see lollus lõpetatakse? hari ennast rumaluke!
merkel29. november 2017, 22:19
sellepärast lõpetatakse, et lõpetajad on harimatud ja ei saa aru, et telvaaeg tekitab rohkes stressi ja pingeid. Kuna käputäis vanureid soovib, et öösel kel 3 valge oleks, siis ma ei näe põhjust, et käputäie vanurite pärast rikkuda ära ilusead pikad suveõhtud. Tundub, et sinu IQ on ka sinna 5,2 kanti
Olen30. november 2017, 19:33
ka vanur, kuid pooldan ainult suveaega. Naudin väga pikki ja ilusaid suveõhtuid, nii palju kui meil neid üldse on. Mis need vanurid siis ikka nii väga noortest erinevad... aga sellest saate aru alles siis kui ise vanurid olete.
Just29. november 2017, 18:19
Soomlased on tublid ja tegusad. Respekt. Ammu oleks pidanud sellele jamale lõpu tegema.
NB29. november 2017, 10:21
kaotada tuleks soomlased siis oleks asjad korras
reku29. november 2017, 10:15
Inimesed on selle poolt, kuna nad ei tea, mida see tähendab. Aga tähendab seda, et kaovad pikemad suveõhtud, ja päike paistab juba kell kolm hommikul. Tarandi aegse valitsuse ajal ei keeratu kella, ja inimesed jakkasid tööle minema (Tartu linnavalitsus) kella seitsmeks. Ühtki tervet inimest ei mõjuta oluliselt kella keeramine. Rahvas reisib palju, mitmeid ajavöötmeid läbides, ja kummalisel kombel pole keegi nädal aega haige, vais ikka ohh ja ahh kui hea puhkus.
Mõnel pool29. november 2017, 10:34
minnakse igivanast ajast tööle kl. seitsmeks. Mida teab üks kell looduse käikudest? Inimene on kella välja mõelnud, et seda siis orjata, ka sina.
Hr. mikser29. november 2017, 21:52
`Kui mõnel pool minnakse kell 7 tööle siis see on argumendiks, et nüüd peab kell 3 öösel juba valgeks minema. Kas hommikul, kui päike lagipähe ei paista, ei leia töökohta ülesse w? Kui looduse käikudest kell midagi ei tee, siis las olla suvaeg ja siis saatki kella mitte orjata. Lihtne ju. Või madal IQ ei anna nii keeruliselt mõelda? Aa, sa oled kojamees, kel on vaja juba kell 4 hommikul tänavat nühkida. Arvesta, et haritud inimsed käivad tööl 8.00-17.00. Ei ole mulle teie öis päikesepaistet vaja. Õhtul valgega saab midagi asjalikku teha, sel ajal kui sina juba enne kella 21-te magad.
Ka mode29. november 2017, 10:34
paistab kella ori olema.
Tjah29. november 2017, 10:06
pigem tuleks talvine kella keeramine lõpetada, sest egas siis ilm valgemaks lähe, kui seda kella keerata.
mai29. november 2017, 12:16
tervise huvides on vaja vööndiaega, sina tõuse suvel millal tahad ja mine tööle
Soros29. november 2017, 09:35
Suveaeg peab jääma. Sest õudne on peale tööd pimedas kodu minna ja lisaks väsib tööl, koolis palju kiiremini kui koolipäeva lõpus juba pime. Kui jõuan koolist kodu, kui päike kõrgemal ja valgust rohkem, on ka väsimust ja stressi vähem. Pimedad õhtud tekitavad minus rohkem stressi. Hommikud lähevad palju varem valgeks aga õhtul kiiremini pimedaks. Suvel kell 3 öösel päike särab? Tahaks magada pimedas. Sügisel on ka veel kell 8 hommikul valge, kuigi kell 6 õhtul on juba pime. Ainult haigetele inimestel on vaja kell 8 magama minna ja kell 4 hommikul vaja üles tulla. Tervele inimesele tekitab see meeletu stressi.
mai29. november 2017, 12:17
tervise huvides on vaja vööndiaega, me ei ela lõunamaal, lapsed kannatavad
Täpselt, mai29. november 2017, 13:31
Jah, kannatavadki lapsed talveaja pärast. Olen kasvataja ja näen, et valgemad ja pikemad päikest täis õhtud mõjuvad lastele positiivsemalt. On energilismad ja vähem stressis. Minu lapsed pooldavad samuti valgemaid õhtuid. Kes seda öist päikesepaistet naudib peale penskarite? Kõik ei ela linnas, kus tänavavalgustus sinu elu valgustab
Penskar olen1. detsember 2017, 08:37
ja ka mina ei poolda talveaega. Jummel, nelajast poole viiest pime. Tahaksin õhtul külapoest läbi astuda või kepikõndi teha, selle asemel mine tuppa ja vahi seebikaid. Minu jaoks lõudus. Inimene kobib tuppa, keerab ukse lukku ja konutab seal hommiku pool üheksani. Sügiseste aiatöödega samuti niru lugu. tahan suveaega ja kogu aeg ja nii jäägu.
Sm. Soros 29. november 2017, 17:00
räägib koolis käimisest?! Mida ta seal küll õpib, et KODUminekuga nii häda on?! Paistab maha visatud aeg olema!!!
mis29. november 2017, 09:33
sääsk neid soomlasi hammustas, et kella peale pahaseks said?!
taavi29. november 2017, 09:13
Iga päev tuleb halbu uudiseid. Kas eesotsas istuvad ainult kõige juhmimad? Kellele on vaja, et suveööl kell 3 valgeks läheb? Valgega ei saa ju magada. Oluline on, et õhtud oleks pikalt valged, et pärast tööpäeva saaks ka väljas midagi teha. Augusti lõpus ju oleks siis päev juba väga lühike, ehk kell 8 juba suhteliselt pime. Talveaeg on vajalik haigele pensionärile, kes läheb õhtul kell 8 magama ja ärkab kell 3 öösel. Kellele seda idi- oot- su- st vaja on? Augustis jääks päevas palju tegemata, sest õhtul hakkab alles elu. Kes maal elab, see teab millest räägin. Linnavurle elab tehisvalguse käes korteris ja tal savi. Juba ainuüksi selline haiglane mõte ajab stressi. Las jääb kellakeeramine, kuna meie ajavöötmes palju pimedat aega
Loodus29. november 2017, 10:36
sinu käest ei küsi, millal valgeks peab minema! Kui küsiks, oleksid kõik nii segased kui sina.
to loodus29. november 2017, 21:54
Loodus ei küsi ka sinu käest, kuna pimedaks peab minema. Kui küsiks, oleksid kõik samasugused segased kui sina.
Mode,29. november 2017, 10:36
mis sul viga on? Vajad abi?
taavi29. november 2017, 09:11
Iga päev tuleb halbu uudiseid. Kas eesotsas istuvad ainult kõige juhmimad? Kellele on vaja, et suveööl kell 3 valgeks läheb? Valgega ei saa ju magada. Oluline on, et õhtud oleks pikalt valged, et pärast tööpäeva saaks ka väljas midagi teha. Augusti lõpus ju oleks siis päev juba väga lühike, ehk kell 8 juba suhteliselt pime. Talveaeg on vajalik haigele pensionärile, kes läheb õhtul kell 8 magama ja ärkab kell 3 öösel. Kellele seda idiootsust vaja on? Augustis jääks päevas palju tegemata, sest õhtul hakkab alles elu. Kes maal elab, see teab millest räägin. Linnavurle elab tehisvalguse käes korteris ja tal savi. Juba ainuüksi selline haiglane mõte ajab stressi. Las jääb kellakeeramine, kuna meie ajavöötmes palju pimedat aega
urmas29. november 2017, 08:46
On loomulik, et kelli keeratakse päikese ja päeva järgi, sest vastupidi ei ole õnnestunud, ehkki siiani veel punnitatakse. Viimane aeg on inimühiskonnal aru saada, et elama peab loodusega koos, mitte üle looduse.
to urmas29. november 2017, 21:55
Seleta lahti loodusega koos elamine?
mhh29. november 2017, 08:43
talveaeg tuleks kaotada. suveaeg võiks aasta läbi olla.
mai29. november 2017, 12:18
sinul vist lapsi ei ole, looduse järgi tuleb elada
Penskar29. november 2017, 08:36
Keera29. november 2017, 08:33
kella kuidas tahad ,päike käib ikka omasoodu . Või käib päike nüüd kellakeeramise järgi?
Kindel EI29. november 2017, 08:09
See et sellisel juhul on suveõhtud pimedad ja meie laiuskraadil on valgus see meie suurim puudujääk.
Väited et ärgake siis kell viis kui päike peaaegu zeniidis ei päde.
Soome on anomaalia kuna polaarpäike kütab igaljuhul 24-7 ja polaaröös on kogu aeg hämar.
Seega tunnetus midagi muud kui allpool
Kella29. november 2017, 08:47
keeramine ei anna valgust. Anomaaliad on sinu peas. Anomaaliate summutamiseks võta tabletti. Omaaegne kellakeeramine sai alguse suuremate tööstusontsernide eestvedamisel sooviga vähendada kulutusi elektritarbimisel mis poole sajandi praktika jooksul on osutunud läbikukkunuks.
Taavi29. november 2017, 21:35
Omaaegne kellakeeramine sai alguse sellepärast, et maarahvas saaks vara põllule ja et oleks valge. Kuna karjas enam keegi ei käi, siis valgel hommikul ei ole enam mingit mõtet. Oluline on, et õhtul oleks ikka valge. Keegi seletagu ära, mis hirm selle valge õhtu ees on? Kui varem pimedaks läheb, siis saab põõbel varem vargile minna? No kõik ei ole päevaragad, ärge mõelge enda peas olevatele anomaaliatele. Rohud aitavad, kui päikest kardate.
vaatleja29. november 2017, 08:04
korra ju eestis proovitud, just sedapidi et jääme talveajale, öösel kell kolm körtsust tulles paistis päike lagipähe- kelle jaoks? ja see ei olnud öhtupäike vaid ikka hommikune... pidev edasitagasi pendeldamine ajaga tuleks jah löpetada aga sellisel juhul peaksime jääma suveajale ja talveaega enam mitte keerama, siis oleks päikesega koos loogilises rütmis....
J29. november 2017, 07:47
Eelistaks ikka suveaega kogu aasta läbi. Valget aega siis õhtul ju kauem!
Tauber29. november 2017, 07:42
Raske uskuda,et see i..ootsus ükskord ära kaotatakse aga hea uudis igatahes.Äkki hakkab midagi muutuma kuigi arvestades ,et kohati hakkavad inimesed koos lolliks minema ja milliste lollustega tänapäeval peale kellakeeramise Euroopas veel tegeletakse siis vaevalt ,et seegikord midagi juhtub.
Jopa Kolla 78929. november 2017, 07:34
Pole kunagi sellest aru saanud, miks see ajas rändamine inimesi nii huvitab?! Õigemini ajakirjanikke.
Aga kui juba muutmiseks läks, siis kaotage ka talveaeg ära.
Suveaeg olgu aastaringselt!29. november 2017, 07:07
Kaotada tuleks talveaeg, et päevad oleks tunni võrra pikemad.
rumal oled29. november 2017, 07:20
Inimese füsioloogia ei suuda just nimelt suveajaga kohaneda. Suveajale üleminek lööd ööpäevarütmi segi, mitte talveaeg.
Tauber29. november 2017, 07:45
Üleminek lööb aga kui ei lähe üle siis pole ju vahet kas on nn.suve või talve aeg.Vaata näiteks maailma ajavööndite kaarti siis seal jooksevad ajavööndi piirid kohati väga absurdset joont pidi.Seega kellaaeg on puhtalt kokkuleppeline teema aga kellakeeramine ükskõik kumbapidi on totaalne jama.
jahh29. november 2017, 07:24
vööndiajast tuleks kaks tundiette keerata,mis see vööndiaeg endast kujutab,suvel on kell kümme pime ja öösel kell kolm päike sirab taevas.
Ega muud polegi,29. november 2017, 06:54
lambaid on kas musti või valgeid. Mõlemad arvavad, et on rohkem lambad.
ee29. november 2017, 06:20
üleminekud häirivad, otsustagu ära ja olgu.
igale oma29. november 2017, 05:36
vööndiaeg. Kes tahab tõusku varem ja toimetagu. Miks peaks suvel päike poole ööni paistma?
Soomes paljud firmad (koristajad, ehitajad) alustavad tööd kell 6.30...7.00.
Ettevõtted võivad teha ju omad kokkulepped, millal tööpäeva alustada.
reku29. november 2017, 05:38
OK. Tõusen üles ja hakkan muru niitma. Küll sa siis hakkad kohe kisama.
põdrasammal29. november 2017, 05:35
Mis pagana talveaeg. Esiteks ei taha talve ja teiseks , pikad valged õhtud ongi see , millepärast suve oodata. Kui ta just tulemata ei jää , nagu sel aastal
reku29. november 2017, 05:39
Talve aeg ongi meie vööendiaeg. Seega kell 4 hommikul üles ja 10 õhtul magama. Küll sa siis hakkad kisa tõstma.
pendelkell29. november 2017, 03:39
Merike29. november 2017, 01:39
See kellakeeramine tuleb lõpetada ja need, kes seda teha soovivad- laske käia! Keera oma kella igas suunas, kuhu soovid ja ela OMAS AJAS! Keegi ei keela.
pole nõus29. november 2017, 02:41
ei tule lõpetada, kes selle üle kiunuda tahab, kiunugu omaette, mina soovin valgeid õhtuid.
pole nõusile29. november 2017, 05:40
mina soovin valgeid hommikuid
vastus29. november 2017, 06:59
sa mõttled ikka valgeid öid,või sinu hommik algab öösel kell 4
Häh29. november 2017, 00:46
Loodevasti neid d e b i i l s e i d soomalsi keegi jutule ei võta.
ise oled debiilne29. november 2017, 05:39
olen soomes elava eestlasena 100% ettepanekuga nõus, et talveaeg ehk vööndiaeg on õige ja elamine lodusega ühes rütmis hoiab meid tervemana ja töövõimelisemana. Lapsedki on tervemad ja rahulikumad.
no29. november 2017, 20:21
ärme räägime soomest.Võõndiaeg ei sobi meie elurütmiga kokku.Kell 3 õõsel paistab päike näkku ja õhtul on juba hämar.See ei ole normaalne.ÖÖsel tahaks nagu magada.
pragma29. november 2017, 00:39
kas euroopas kuulutatakse tõesti lõpuks sõda lõppenuks ja ei peagi enam lambipetrooli kokku haidma..
jouko28. november 2017, 23:15
Suveaeg peab olema.. valest otsast lahendatakse seda küsimust.
pragma29. november 2017, 00:42
mis vahet seal on, mis kell algab hommik..
mina likvideeriks üldse ajavööndid ja kasutaks üle maailma UTC-d..
Vahe...29. november 2017, 01:33
...selles et kui päev algab varem,saab varem ka töölt-koolist koju ja valget aega kauem.Sügisene kellakeeramine võiks hoopis ära jääda.
kas29. november 2017, 05:42
sa sellele ei mõtle, et laps peab oluliselt varem ka ärkama.
Olin lasteaiaõpetaja. Peale kevadist keeramist olid lapsed hommikuti unised, pahurad ja see kestis yle kuu aja.
polaaröö...29. november 2017, 11:34
...mõtlen et kui laps läheb hommikul pimedas kooli ja valgeaja istub klassis ja õhtul koju saades jälle pime,siis poleks vahet kui hommik veidi varem algab ja õhtul tund varem magama.
teadja.28. november 2017, 23:13
Soome tahab sellepärast suveaega kaotada, kuna Kesk-ja Pohja soomlased ei soovi liiga kaua päikese käes passida.
Käed eemale suveajast!28. november 2017, 23:11
Seda ei tohi teha kuna siis jääks suvi palju lühemaks. Kes selle lolluse peale nüüd tuli?
just29. november 2017, 00:25
ei saa aru neist oigajatest, kellel kogu aeg on mingi häda selle tühise tunnikese pärast. pidavat lausa tervisele mõjuma, ise pole küll aru saanud, et mingi tunnike mingitpidi tervisele suudaks mõjuda, küll aga suudab tervisele hästi mõjuda tund aega rohkem valget aega.
Kuuuurija29. november 2017, 00:29
Iga kellakeeramise ajal kulub vähemalt tund aega kõigi kellade õigeks keeramisele. Ja ikka jääb mõni kahe silma vahele ja seetõttu võib veel kuid hiljem kuhugi hilineda või tund aega enne õiget aega jõuda. Ainuüksi see peaks olema piisav põhjus, et see mõttetu jama ära lõpetada!
pragma29. november 2017, 00:54
...tund aega rohkem valget aega....
ma ei ole küll tähele pannud, et kellakeeramisega päike varem tõuseks ja hiljem loojuks..
mida?29. november 2017, 02:44
mis imekellasid sul siis on tohututes kogustes, pead kellapoodi? telefon muudab ise, arvuti muudab ise jne, no mitu krdi äratuskella ja seinakella sul siis ometigi olla saab, et tunni krutid neid? ilmselt ikka sinu võimekuses küsimus ja seeetõttu on see sinu probleem. 100 % suveaja poolt ja kui ainult suveajale ei saa minna, siis keerame ja nii olgugi.
Vänto28. november 2017, 22:54
Suve ajas tuleks elada sellisel juhul. Päike ammu kõrgel, kui ärkad ja suvisel õhtul kopsti pime. Ühe korra proovisime seda juba ju. Õudne oli
spets28. november 2017, 23:00
tegelikult see ei mõjuta päikese kõrgust üldse, selle pärast see rumalus lõpetada tulebki!
Kuuuurija29. november 2017, 00:30
Keegi ei takistanud sul varem üles ärgata, kui sul on soov suvel päiksetõusuga koos tegutsema hakata.
kle sa libakuuuurija (totu ehib end siin telesaate nimega)29. november 2017, 02:46
sa oled ikka eriti nüri pliiats. et siis ärkan varem üles, et saaks kauem valges õhtut veeta näiteks aiatöid tehes või aias grillides vms? eriline loogikavaba inimene ikka oled. häbi kohe.
Erla28. november 2017, 22:51
Suveaeg peab jääma. Sügisel-talvel olgu ükskõik milline aeg, pime on niikuinii.
ussr28. november 2017, 22:26
Talveaeg sobib. See kella lükkamine, eriti kevadel, oligi üks suur jama.
Lõpuks ometi28. november 2017, 21:36
kiiduväärt mõte, lõpeb see tobe kruttimine ehk ükskord ära. Muidugi eurovärgi puhul niipea veel ei loodaks.
heh28. november 2017, 21:34
hmm ja siis on nii tore olla ,kui talvel on keset päeva juba väljas pime... Pekkad võiks vähem eestist alkot osta ja täis peaga mingeid ideid välja loopida.
Mis on sommidel viga28. november 2017, 21:34
Miks need sommid nii juhmid on, et tahavad rohkem pimedas elada?Arvan, et lõunapoolsete riikide elanikud küll sellise jamaga nõus ei ole, läheme kevadel üle suveajale ja nii jätamegi, sest meie tahame rohkem päikesevalgust.
Just28. november 2017, 21:47
spets28. november 2017, 23:04
rumaluke, kella keeramine ei anna sugugi rohkem päiksevalgust, kõrgrõhk teeb hoopis seda!
to spets29. november 2017, 00:26
ise mõtlesid ennast spetsiks :D nii IoII annab ikka olla :D
spets29. november 2017, 20:45
ära mulle räägi, sa oled nii rumal et lausa häbi sinu poolest!
Mis neil soomlastel viga on?28. november 2017, 21:33
See, et neile meeldib kell 21 õhtul magama minna, ei tähenda, et me peaks ka seda traditsiooni austama. Pimedusest tekkinud depressiooni on niigi palju. Kui paljud on meist tõusevad hommikul 3- 4 paiku ja kasutavad valget kasulikku aega, küll aga kui palju on neid kellel hilisemast päikese loojumisest kasu on. Suveaeg võiks minu poolest kehtida talvelgi :)
pragma29. november 2017, 01:01
kes sul keelab mingil muul kellaajal magama minna?
pragma29. november 2017, 01:06
kes sul keelab mingil muul kellaajal magama minna ja ärgata?
äratuskella seierid kinni roostetanud või?
veider, et dominant kaotatakse28. november 2017, 20:48
Talveaeg - 5 kuud aastast, suveaeg - 7 kuud aastast.
Seega tuleks talveaeg kaotada!
spets28. november 2017, 23:06
rumaluke, see on vööndiaeg, kui sulle ei istu mine teise ajavööndisse!
jp29. november 2017, 06:32
Ka see vööndiaeg on ju inimeste väljamõeldis
Issake Küll29. november 2017, 08:23
Eriliselt tark?! Vööndiaeg tähendab, et südaööl k 00:00 on kõige pimedam ja 12:00 on Päike max kõrgusel. Inimese osa siin küll pole, vbl vanajumala osa?
mhh29. november 2017, 08:52
miks peab just 12.00 päike max kõrgusel olema? miks ei võiks see olla 13.00. kui praeguse aja inimesed lähevad magama 23.00 ja tõusevad 7.00, siis võiks see kõige pimedam aeg olla hiljem kui 0.00!
no29. november 2017, 20:31
mõtiskle veidi vööndiaja üle.See on inimese väljamõeldud asi,mis ei ole kivisse raiutud.Kunagi see ehk sobis,aga mitte enam tänapäeval.
uhuuu28. november 2017, 20:12
Krt...Mitte midagi muud ei ole teha !!
no28. november 2017, 20:12
Suveaeg PEAB jääma. Mitte mingil juhul ei tohi sellest loobuda.Loobuma peab vööndiajast,seda pole vaja.
pragma29. november 2017, 01:00
kas sa loodad, et siis on aasta läbi soe või?
no29. november 2017, 20:38
nii rumal ma ei ole,aga ei ole normaalne kui vööndiaja puhul suveööl kell 3 päike näkku särab ja õhtul istun lambivalgel.Öö on puhkamiseks ja tahaks pikki suveõhtuid nautida. Talvel on nii või teisiti pime.
tt28. november 2017, 19:46
Margus Lepalt hea ettepanek: lükkame ainult üheainsa korra kella poole tunni võrra suve poole ja las nii jääbki. Ongi kirik keset küla.
huumor28. november 2017, 20:23
Seda ei saa teha, sest siis saaks Margus Lepa kogu väljamõtlemise kuulsuse endale.
Need kes otsustada tahavad, tahavad seda ise teha ja kuulsuse endale saada, seetõttu ei saagi kunagi midagi sellist otsustada.
pragma29. november 2017, 00:59
miks pool tundi? 42 minutit oleks palju parem number..
pragma+atik29. november 2017, 21:10
44 on veelgi parem - mu jalanumber.
eesti28. november 2017, 19:34
eesistuja maa,kuid sellelt riigikeselt pole mingit ettepanekut tulnud,keel pruun Brysseli noolimisest,kahjulik aeg pool aastat teisele riikidele
mujal kodanikualgatusi aktsepteeritakse,28. november 2017, 19:46
meil on mappide viisi petitsioone,mis valitsust ei huvita.
Olgu siis eesistumisega tegu või mitte.
ettepanek Ratasele28. november 2017, 19:54
Võtta EL-i eesistujana arutlusele asumaid omavate EL-i riikide küsimus. Siiani ei ole asumaid vabastanud oma koloniaalvõimu alt Hispaania, Prantsusmaa, ja Suurbritannia ja veel mõned rigide. Kusjuures Suurbritannial on kõige rohkem anastatud maid maailmas.
Poolt28. november 2017, 19:26
Peeter28. november 2017, 19:16
Palun palun, andke otsustajatele mõistust ja jätke meid aastaringselt elama suve aega.
Päiksekiir28. november 2017, 19:25
Sama soov mul - kui jätta, siis suveaeg!
Suvel talveaeg ei kõlba kusagile.
Kas 28. november 2017, 19:41
poliitiline otsus? Suveaeg talvel on nimelt see, mida Moskva ajaks hüütakse.
eiiiii28. november 2017, 19:36
suvel läks uni varakult, polnud probleemi tõusmisega, aga nüüd ei saa kuidagi üles, kui veel uneaega lühendada, mis siis juhtub?
28. november 2017, 19:06
väärt mõte,ammu oleks aeg
6767yu28. november 2017, 20:01
väärt mõte tõesti suvi kaotada!
poolt ja vastu28. november 2017, 19:01
poolt, kuna siis on pimedate õhtute tõttu ATVdel tund vähem aega loodust rikkuda ja vastu selles mõttes, et siis peab suvel jaanipeo suht vara juba tegema, et mitte kella 3-sele päikesetõusule jalgu jääda.
Tk28. november 2017, 18:54
Jutt käib ikka talveaja kaotamisest. Mis kasi on kui kell 0200 päike tõuseb
pff28. november 2017, 19:40
mis vahet seal on, mis kell öösel päike tõuseb? kas sa tõused koos päikesega alati või? mina tõusen kell 7 hommikul ja mul on täiesti kama, kas päike tõusis 3 või 4 tundi enne mind.
suur, lausa tunnine vahe on.28. november 2017, 20:46
raske uinuda, kui nii vara juba valge on.
läheme üle sügisajale28. november 2017, 18:51
hoopis mõlemad ajad tuleb kaotada, sest nii suve kui talve enam ei eksisteeri - üks jama pa-sa-ne suusailm aastaringi!
Jah, ja pealegi28. november 2017, 19:00
on talv ja eelkõige lumi, üldse üks rassisimi ehe ilming ja see tuleb rängalt aktsiisidega maksustada
mitte vaid talv ja selle ilmingud28. november 2017, 19:03
vaid ka sügis ja selle ehe ilming - PORI!
ÕIGE pealkiri!28. november 2017, 18:46
Olen otsuse vastu, aga arvata oli, et midagi muud sealt europukist peale idi-ootsuse ei tule.
ÕIGE pealkiri!28. november 2017, 18:45
Olen ettepaneku vastu! Aga arvana oligi, et midagi muud peale idiootsuse seal pukist ei tule
mhh28. november 2017, 18:45
Pigem kaotagu see talve aeg ära
talveaeg28. november 2017, 19:06
ongi meie vööndiaeg. Eesti sai olla suveajas ehk siis Moskva ajas ligi 50 aastat.
Joh28. november 2017, 19:47
Kaks tundi tuleks sellest meie vööndiajast ettepoole keerata, siis on sobilik.
Olnud28. november 2017, 22:14
Siis on jälle saksa okupatsiooni aeg
Kuuuurija29. november 2017, 00:35
Saksa okupatsiooniaeg võis olla 2 tundi Eesti vööndiajast taga, mitte ees!
Oligi29. november 2017, 07:18
Mul on raamaturiiulis sõjaaegne almanahh (raamatkalender) ja seal on toodud ka Päikese tõusu- ning loojanguajad. Jaanipäeval tõusis Päike kell kaks öösel ja läks enne üheksat õhtul looja. Detsembris tõusis Päike kell kaheksa ja loojus kahe paiku lõunal, seega kell kolm oli juba kottpime.
.28. november 2017, 18:41
,28. november 2017, 18:53
Mida v...u?28. november 2017, 18:40
Minumeelest peaks kevadel veel ära keerama ja siis jätma selle rahu. Seda pagana pimedat aega suvel pole vaja - milleks peab suvel minema kell 10 päike looja?
Ebanormaalne. Kes tuleb hommikul kell 3 üles, ega enam lehmatalitamisi ei ole, et peaks mingi ülivara kargud alla ajama. Suvel PEAB päikest olema õhtuks kauem, vahepeal kui see talvejama oli, et kell 10juba õhtul pime, mulle mõjus see tervisele halvasti. Niigi on põhjamaades seda pimedat aega kaua, siis lühendame veelgi?
kevad28. november 2017, 18:40
Teeme hoopis kevadaja, ilma kella keeramata.
28. november 2017, 18:39
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
Just28. november 2017, 18:43
Ma just kirjutasin sama, modereerimisele saadeti.
Miks peab suvel päike kell 3 tõusma? kellele? Pole ju nõukaaeg, et lehmi vaja talitada. Suvel peab just olema õhtul pikemalt valge. Muidu kell 10 päike pilvetaga. Niigi siin põhjamaades seda valget aega vähe. Nimetagu üks mõistlik põhjus - milleks on hea, et päike kell 3 tõuseb kui 98% inimesi selajal nagunii magavad?
rein29. november 2017, 10:02
Miks enam lehmi ei ole vaja talitada?
midaasja28. november 2017, 18:44
kas sõna " lehm " (see piima andev loom) kirjutamine ei vasta reeglitele?
proov*
;S28. november 2017, 18:39
Tuleks kaotada ikka TALVEAEG + veel 1-2 tundi keerata, et õhtud oleks kauem valgemad.
No28. november 2017, 20:26
keeraks veel, siis oleks asi päris sassis
spets28. november 2017, 23:13
siis on hommikul varem valge hoopis!
pragma29. november 2017, 00:58
hommik on ikka täpselt samal ajal.. vahet pole mis moodi sa oma kella keerutad..
eluproosa29. november 2017, 02:51
Kella keerutavad siinmail tööandjad.
Hyvä, Suomi! Kiitos!28. november 2017, 18:38
Suomalaiset ajattelevat, neuvottelevat, vielä kerran ajattelevat, neuvottelevt,
mutta loppujen-lopuksi on tulos > hyvää.
Ometigi üks mõistlik ettepanek. Kes tahab, ronigu kasvõi kell 4 hommikul tööle,
aga jätkem see kella-ajaga keerutamine.
Soomlased on küll pikaldased, s.t.: üheksa korda mõtlevad, kuid siis jõuavad õigetele järeldustele.
....29. november 2017, 07:20
ja eestlased veel pikaldasemad (loe: lollimad), st meie oleme alati kõigega nõus mis peremees ütleb. ammu juba aeg see idiootlik keeramine lõpetada ning valida üks aeg ja elada rahus edasi.
On see tõesti tõsi!28. november 2017, 18:38
Ei tea,mis riik järgmine peale Soomet on,kes tahab suveaja lõplikult ära kaotada.Eks seda näitab meile aeg.
naer saalist28. november 2017, 20:38
Teisi selliseid rumalaid riike pole
nii ei sobiks, kaotame telveaja28. november 2017, 18:38
Pigem vastupidi, vajaksin pigem õhtutundi juurde mitte hommiku tundi.Kui nii jättagi on suvine aeg tunni võrra lühem ja päike ei tõuse enam nelja paiku vaid juba kolmest.
...29. november 2017, 00:19
Egas kell õhtu saabumisega seisma jää, rumaluke.
eu28. november 2017, 18:35
Üks e-liidu lollus saab lõpu!
Väga hea!
pragma29. november 2017, 00:48
see lollus on ikka oluliselt vanem, kui e-liit..
see lambiõli kokkuhoiu eesmärgil kunagi saksamaal välja mõeldud..
inglased hakkasid sõja ajal petrooli kokku hoid,a.. nüüd sai vist sõda läbi..
kkk28. november 2017, 18:35
Tõesti aitab sest kellekeeramisest.
Teele28. november 2017, 18:45
Kaotada tuleks talveaeg, aastaringselt võidame õhtul ühe tunni valget aega. Talveaja puhul magatakse hommikune valge aeg maha! Kellele on vaja päikest öösel kella kolme-nelja ajal?
õige28. november 2017, 18:34
Täitsa õige idee, ei näe selles küll mingit suurt kahju, aga kasu ka ei näe, seega miks keerata siis üldse. :)
28. november 2017, 18:31
Loodame, et see ka läbi läheb!!!
?28. november 2017, 22:56
lollakad28. november 2017, 18:27
just suveaeg tuleb jätta
ohh29. november 2017, 00:17
Tahad elada Moskva aja järgi?
pragma29. november 2017, 00:46
miks see konkreetne number sulle sihverplaadi peal nii oluline on?
hommik on siis, kui on hommik.. vahet pole mida see kell näitab..
või sa ei oska oma äratuskell seada?
On ka mõistlikum variant29. november 2017, 02:10
Talveks võiks vastupidi, sügisel kella veel ühe tunni võrra ette keerata. Töölt või koolist tuled, valgust veel seitsmeni. Hoopis teine elukvaliteet, saab õues normaalselt liikuda, sportida, joosta, suusatada jm - või on kottpimedal õhtupoolikul mingid eelised?
yy29. november 2017, 02:52
Konkreetne number oleneb tööandja suvast.
no29. november 2017, 20:44
aeg ei ole kellegi oma
...28. november 2017, 18:20
just28. november 2017, 18:47
lõpuks ometi saab minna päikesetõusu suvel kell 3 vaatama, just nagu soomes!
vastupidi28. november 2017, 19:41
Kui suveajast loobuda, tõuseb päike ju suvel tund aega hiljem.
panin ise endale miinuse28. november 2017, 19:52
sest see on vale vastus!
Aga tegelikult enam ei taha suveajast loobumist, sest korra seda ju proovitud uuel Eesti ajal ja siis oli ikka päris harjumatu (et mitte öelda õudne), kui juba augustis läks õhtul nii vara pimedaks, et ei saanud pärast tööd enam väljas midagi peale hakata.
28. november 2017, 21:55
Mäletan jah, et see pimedus oli päris õudne ja harjumatu. Rohkem masendust ja depressiooni, kas me tõesti seda tahame ?
ei taha28. november 2017, 22:48
aga küll merkel sunnib!
spets28. november 2017, 23:31
rumaluke sa võid ju hommikul varem ärgata!
et29. november 2017, 00:14
Mis pimedus, ostke taskulamp.
no29. november 2017, 20:47
n29. november 2017, 20:48
Zombiland29. november 2017, 00:23