Foto: PantherMedia / Scanpix
Õhtuleht.ee 2. november 2017 18:00
Kui tunned, et oled ärev ja sul on stress, siis vaikselt üksinda nurgas kannatamine pole kindlasti õige lahendus. Räägi oma arstiga ja aruta võimaluste üle. Kõige olulisem, et su kallid ja lähedased inimesed sinu murest teaksid.

Mirror jagab neli soovitust, mida saaksid teha, et stressist võitu saada.

1. Puhka

Võta aeg maha ja puhka. Puhkamine on sportimisega võrdselt oluline. Magamine pakub meie kehale puhkust ja aitab nö akusid laadida. Öösel peaksid vähemalt 7-8 tundi magama. Piira alkoholi ja kohvi tarbimist, sest need tõstavad stressihormooni sinu kehas.

2. Mängud ajule

Anna oma ajule tegevust. Enda ajule väljakutsete seadmine võib anda väga positiivse tulemuse. Ülesannete andmine paneb aju tegelikult paremini tööle ja on tervisele hea. Pusled ja ristsõnad, mõni uus hobi - kõib see mõjub meie vaimsele tervisele hästi.

3. Teadvelolek, ärksus

Võta aega, et olla ja mediteerida. Stress ja ärevus tekivad sageli seetõttu, et keskendutakse liialt minevikule. Või muretsetakse tuleviku pärast. Minevik ja tulevik pole aga meie kontrolli all. Mediteerimine, hingamine ja jooga saavad aidata meil praeguse olukorra ja emotsioonidega hakkama saada.

4. Leia oma elus tasakaal

Hea tasakaal on võtmesõnaks, et stress oma elus kontrolli alla saada.

Kui võtad endale aega ja teed kohustuste vahele ka asju, mida naudid, siis oled kõiges palju produktiivsem. On oluline argimuredest vahepeal eemale saada. Tee trenni, liigu - koge positiivset!