Mitmesugust

ÄRA TOIDA MASENDUST: 7 toiduainet, mis soodustavad depressiooni teket 

Inge Mehide, 30. oktoober 2017 13:25
PantherMedia 8172166 Woman eating yogurtFoto: Phovoi R.
Sinu meeleolu sõltub sellest, mida sööd, rohkem kui arvatagi oskad. Jah, kes ei nõustuks, et koogitükk ja veel teinegi teeb tuju kohe paremaks. Paraku võib just siin peitudagi üks depressiooni põhjus, ja mitte ülekilode pärast.

Meie aju töötab vahetpidamata ja vajab selleks kogu aeg ka kütust. Inimese kütus on toit. Aju läbib iga päev tuhat liitrit verd, varustades seda hapniku ja toitainetega. Kui veres pole toitaineid piisavalt või see sisaldab n-ö tarbetut rämpsu, häirib see meie juhtimiskeskuse tööd.

Samal teemal

Toidu ja depressiooni seoste kohta on tehtud palju uuringuid. On leitud näiteks, et rohkelt rafineeritud suhkruid sisaldav toidusedel põhjustab ajufunktsioonide halvenemist ja depressiooni süvenemist. Vahemere ja traditsioonilist Jaapani dieeti tüüpilise lääneliku toidusedeliga võrreldes on ilmnenud, et depressioonirisk on kahe esimese korral 25–35% väiksem.

Depressiivsete ja teiste vaimsete häiretega patsientide uurimisel on selgunud, et nende toidusedelis on suur puudus paljudest olulistest toitainetest, eriti tähtsamatest vitamiinidest, mineraalidest ja oomega-3-rasv­hapetest. Viimaste liigvähese tarbimise korral on täheldatud depressiooniriski märgatavat suurenemist, nende igapäevane tarvitamine toidulisandina on aga mõne uuringu järgi avaldanud selget mõju depressiivsuse vähenemisele.

Artikli täismahus lugemiseks:
Telli digiajakiri €/kuu
Oled juba lugeja? Logi sisse

Samal teemal

22.10.2017
Seitse tegevust hommikuks, mis aitavad unistuste kaalule lähemale
07.10.2017
Kodunt lahkunud Dianat päästa ei õnnestunud