Foto: PantherMedia / Scanpix
Mitmesugust
30. juuni 2017, 18:58

RÄIGE ŠOVINISM: mõni mees arvab, et võib kondoomi salaja ära võtta! (39)

Rebecca töötab ühes Ameerika ülikoolilinnas seksuaalvägivalla ohvriabi telefonil. Järjest sagedamini saab ta kõnesid, mis algavad sõnadega: "Ma pole kindel, kas see on vägistamine, aga..." Noored naised on murtud ja segaduses. Nad tunnevad, et neid on ära kasutatud, nende õigusi räigelt rikutud, nende keha suhtes on toime pandud kuritegu. Kuid seadus ei ütle kondoomi salaja eemaldamise kohta midagi...

Advokaat Alexandra Brodsky kirjutab oma uurimistöös murettekitavast nähtusest, kus seksi ajal eemaldab mees ilma naiselt luba küsimata ja salaja kondoomi (ingl. k. stealthing - toim.). Brodsky leiab, et sellist tegu tuleks käsitleda seksuaalkuriteona.

Ohvrite sõnum on igal juhul selge ja ühene. Mitte ainult ei ole neid ja nende keha ära kasutatud, vaid nad tunnevad ka vägagi õigustatult hirmu raseduse ja suguhaiguste ees. Mõned kuritarvitajad jäid kohe vahele, sest polnud kondoomi eemaldamisel piisavalt kiired või osavad, või tundsid ohvrid järgmise liigutuse ajal, et midagi on teisiti. Mõned ohvrid said toimunust teada alles hetkel, mil mees lõpetas, üks naine sai juhtunust teada aga alles järgmisel hommikul.

Üks noor naine kirjeldab tülgastusega, kuidas noormees absoluutselt ei mõistnud, mida ta valesti tegi. Tüdruk oli noormehele sõnaselgelt öelnud, et ta ei võta hetkel rasedusvastaseid tablette, seega oli kondoomita seks "täiesti välistatud". Poole seksi pealt napsas mees kondoomi peenise otsast maha. Jäi ka kohe vahele. Hiljem neiuga vesteldes laiutas poiss aga käsi ja ütles: "Mis sa nüüd muretsed, usalda mind!" Naise seisukoht on kindel: ta oli seksuaalvahekorraks nõus ainult kondoomiga. Ilma selleta ei oleks ta nõustunudki. Kui seksuaalakt ise toimub ühe osapoole nõusolekuta, siis on see kuritegu. Kui akt pannakse toime pettust kasutades, sedasi, et nõusolekuks antud tingimust rikutakse, siis peaks see sama välja tegema, selgitab Brodsky. Šveitsi kohtutes on kondoomi salaja ära võtmine juba kuriteoga võrreldav.

Mida arvavad asjast aga need mehed, kes sedasi teevad? Nemad julgustavad üksteist internetifoorumites ning jagavad nõuandeid, kuidas kondoom nii ruttu ja osavalt maha libistada, et partner ei märkakski. Õigustusigi antakse erinevaid. Mõni kuraasi täis mehepoeg tuututab, et naise ülesanne ongi mehe "andam" vastu võtta, või et "kui naine juba r****a tahab", siis tahtku ka lõpptulemust.

Mõned mehed näevad kondoomieemaldamise praktikas naistele õppetunni või "karistuse" andmist. On aga ka neid, kes lähenevad asjale religioosselt. Kaitsevahendite kasutamine on patt, jumal on naise "vastuvõtjaks" loonud, seega on mehel jumala poolt antud õigus naise tahte vastaselt tegutseda. Suurem osa näeb spermapurset kui mehe ürgset õigust, olgu siis pärit jumalast või loodusest. "Mees lihtsalt ei saa teisiti!" kurdavad nemad.

Brodsky kirjeldab, et nõusolek ei ole sageli lihtne teema. Ta toob näiteks selle, et ilmselt mõistab iga inimene seda, kui keegi ütleb, et ta soovib vaid vaginaalset seksi ja keeldub anaalseksile üle minemast. Aga kui keegi ütleb, et ta tahab, et puudutataks vaid tema vasakut rinda, aga paremat mitte mingil juhul? See tundub enamikele inimestele juba kummalise soovina. Ta mõistab, et paljudes võib tekitada segadust või isegi frustratsiooni idee sellest, et iga viimase kui seksuaalakti osa suhtes peab olema selge nõusolek. See aga ei vabasta vastutusest ning kondoomi kasutamine ei tohiks kindlasti olla üks neist keerulistest hallaladest, mille puhul küsimärk õhus on.