Fiat 500XFoto: Priit Grepp
Kultuur
11. mai 2017, 10:35

Linnamaastur Fiat 500X – kõik ühes!

Öeldakse, et kõike head korraga ei saa – saab aga küll! Kes soovib omale autot, mis püsib kindlalt teel nii linnas kui maastikul, näeb sealjuures stiilne välja nii väljast kui seest, on samal ajal säästlik ja kiirendab hästi, võib mitme auto asemel valida ühe: Fiat 500X linnamaasturi. Panime ta proovile nii auklikel linnatänavatel kui ka keset loodust ning leidsime uue lemmiku.

Nii pinnapealsed kui me vahel ka poleks, võlub esimese hooga Fiat 500X-i pilkupüüdev välimus. Fiati armastatud retroliku disaini eelkäijaks on 1957. aastal tootmisesse tulnud itaallaste legendaarne maantemuhk. Ka sisustus on Fiat 500X-il teiste linnamaasturitega võrreldes üks stiilsemaid. Lai värvivalik ja huvitav armatuuridisain muudavad siseruumi isikupäraseks, vana ja väärikat meenutab kaasaegse TomTom ekraani kõrval ümmargune spidomeetri kell.

Retrohõngulised autod on täna küll hinnas, ent igapäevaseks sõiduks igatseks uunikumist hobiauto asemel ikka midagi ökonoomsemat, turvalisemat ja kahtlemata mugavamat. Fiat on võtnud kätte ja ühendanud oma 500X mudelis armastatud disaini ja moodsa tipptehnoloogia.

Fiat 500X Foto: Priit Grepp

Mudeli 1,4-liitrine ökonoomne mootor teeb uskumatult head tööd. Auto on juhtimisel kerge ja kiirendab otsekui lennates. Andsime väiksema mootoriga arvestades esimese korraga julgesti gaasi ja juba hakkas meie sõiduk ületama linnasõiduks lubatud kiirust! Linnasõit oli Fiat 500X-iga ka mitmes muus mõttes mugav: sõitsime sujuvalt üle suurematestki aukudest ja kehvasti kokku lapitud vanadest teedest, lisaks oli ta kergesti juhitav kitsasteks parkimismanöövriteks. Tagurdamisel tagas tahavaatekaamera suurepärase nähtavuse, mil 6,5-tolline raadio- ja navigatsioonisüsteemi Uconnect™ ekraan kuvas kolmemõõtmelise otsepildi kõigest sõiduki taga toimuvast.

Off-road stiilis Fiat 500X on muuseas lisaks linnasõitudele võimekas ka erinevate maastike läbimiseks: maastikusuutlikkust rõhutavad nii mudeli vägevad valuveljed, põhjakaitsmetega põrkerauad, igasugustes oludes paremat nähtavust ja ohutust tagavad ksenoonesituled ning mitmed teised kasulikud detailid. Lisavarustusena pakutav nähtavuspakett, kuhu kuuluvad elektrokromaatiline tahavaatepeegel, vihma- ja hämaraandur ning elektriliselt kokkuklapitavad küljepeeglid, tagab parima nähtavuse sõidutingimustest olenemata.

Fiat 500X Foto: Priit Grepp

Fiat 500X sai Euro NCAP ohutustestidel ka maksimumilähedase hinnangu, pälvides korralikud 4 tärni. Varustuses on mitu tipptasemel ohutussüsteemi, mida enamasti kasutatakse ainult kõrgema klassi sõidukite juures. Näiteks kui hakata sõidul rida vahetama, annab pimeala jälgimissüsteem juhile märku pimealasse jäävatest sõidukitest. Piduriabi lubab aga aegsasti tuvastada kokkupõrkeohu ja rakendada vajaduse korral pidureid, kui juht ise ei pidurda. Mudelil on ka 6 õhkpatja, rehvirõhu seire ja neljarattavedu.

Pikematel linnast välja sõitudel saavad oluliseks ka mudeli mugavad reguleeritava nimmetoega istmed ja hästipaigutatud pedaalid. Pole ka imestada, sest Fiat 500X-i on nimetatud oma klassi autode seas sõiduasendi arvestuses üheks mugavaimaks. Kahe esiistme vahel ees laiutab USB-pesaga käetugi, ruumi on palju ka pikkadele jalgadele, katus on kõrge ning istmeasendi annab tõsta nii kõrgele, et autosse sisse istuda on võimalikult mugav. Kabiinis leidsime lisaks tavalisele kindalaekale ka selle jahutatud versiooni, kuhu palava ilmaga külma jooki või jäätist varuda. Pakiruumis on piisavalt sügavust ja kõrgust ning lai kandiline ukseava muudab ka laadimise lihtsaks. 

Fiat 500X Foto: Priit Grepp

Fiat 500X-il on erinevaid mugavusi tegelikult veel nii palju, et neist ei oskaks esimese hooga unistadagi. Ühe korra neid proovinuna ei kujuta aga enam ettegi, kuidas mõne tavalisema autoga taaskord ümber harjuda. Näiteks võlus meid võtmeta uste avamise ja mootori käivitamise süsteem – tuleb vaid hoida autovõtmed kusagil läheduses, taskus või kasvõi kotis ning juba uksed avanevad niisama lingist ja auto käivitub start-nupule vajutades! Rooli pealt leiab nuppudena telefoni funktsioonid, et ka mobiil võiks püsida terve teekonna mujal kui ohtlikult käes, ning raadiokanaleid annab vahetada klõpsates mugavalt roolist kinni hoides selle taha peidetud nuppudele. Sõidu lõpetades vajutad vaid stop-nuppu ja kerge näpuliigutusega paned peale käsipiduri – just nimelt kerge näpuliigutusega, sest Fiat 500X-il on käsipiduriks vaid väike link, mis paneb unustama nende rasked liigikaaslased. Muuseas, uuesti sõitu alustades läheb see automaatselt maha – hea uudis kõigile neile, kes seda tavaliselt unustama kipuvad.

Jõuline, tark ja ökonoomne Fiat 500X osutus meie proovisõidul väga kergeks ja meeldivaks kaaslaseks. Kui on soovi leida omale tubli ratastega teeline igaks päevaks ja elujuhtumiks, on see Itaalia vormidega iludus kindlasti hea valik!