Foto: Pixabay Free Images
Naisteleht 5. november 2016 08:00
Ilmselt ei tule see kellelegi üllatusena, et elektroonilised seadmed mõjutavad tugevalt meie unekvaliteeti. Seetõttu ei soovitata magamistuppa elektroonikat "kaasa võtta" ja aina enam inimesi on sellega päri. Ent väljapuhkamiseks tuleks isegi mobiiltelefon ööseks välja lülitada või teiste tuppa viia.

See oleks enamike jaoks aga kardinaalne ja lausa harjumatu muudatus, sest isegi äratuskella oleme harjunud telefoni pealt seadistama. Ent hiljutistele meditsiiniuuringutele toetudes hoiab mobiiltelefon meid ärkvel seda otseselt kasutamata ja kõige kahjulikumalt mõjub see arengufaasis olevatele lastele ja noorukitele.

Laste ja noorukite seas läbiviidud uuringu tulemusena selgus, et elektoonilised seadmed on tänapäeva laste uneprobleemide ühed olulisimad tekitajad. Veel hullem - selgus, et need seadmed ei pea otseselt kasutuses olema ja piisab ka sellest, kui nad lihtsalt laual lebavad.

Lisaks on telefoni märguannetel (kas siis vilkuv ekraan või kõlinad) negatiivne mõju meie naturaalsele unetsüklile ja tekitab tähelepanuhäireid.

Seetõttu tuleks parima unekvaliteedi saavutamiseks telefon ööseks laadima panna näiteks teise tuppa ja kohe kindlasti tuleks lahti saada sotsiaalmeedia või uudisteportaalide "õhtusest lehitsemisest".

Foto: Pixabay Free Images

Allikas: elitedaily.com