Tuuni oma käekott trendikaks hittkotiksFoto: Vida Press
Ilu ja mood
6. august 2016, 04:00

Tuuni oma käekott trendikaks hittkotiks

Kui arvad, et trendika käekoti saad poest, siis eksid rängalt. Tõsi, eks sealgi ole piisavalt moekaid sumadane, kuid õige trenditibi tuunib oma käekoti ise stiilseks. Seejuures ei vaja see sugugi mingeid erivõimeid nagu enamik muid "tee ise kodus" projekte.

Kõik sai alguse sellest, kui prantsuse moemaja Fendi tuli mõni aasta tagasi välja karvase koletisega , mille eest tuli ja tuleb senimaani välja käia üle 800 euro ning mille eesmärk oli rippuda koti küljes.

Loomulikult võis seda kasutada ka võtmehoidjana, kuid kes ikka tahab 800eurost karusnahast karvadega asja kotipõhja suruda?

Tuuni oma käekott trendikaks hittkotiks Foto: Vida Press

Kuna ilmselgelt kõigil kotikaunistuse jaoks pea 1000 eurot välja käia ei olnud, hakkas samasuguseid tuuste tekkima nagu seeni pärast vihma kõikide vähem ja rohkem eksklusiivete moebrändide kollektsioonidesse.

Tuustihullusele järgnes kleepsuhullus, milles võib vastutusele võtta Anja Hindmarchi, Briti moekunstniku, kes esmalt tõi müügile kotid, millele olid kleebitud kõik alates naerunägudest kuni üksikute sõnadeni ja seejärel hakkaski müüma kleepse ka üksinda.

Hinnaks jällegi mõnisada eurot. Kuna aga kõik täiskasvanud naised tundsid ühtäkki vajadust oma käekotte kleepsudega katta ning Hindmarchi kleepsudest sai tõeline defitsiit, pole vist midagi imestada, et ka kleepse hakkasid üksteise võidu vorpima kõik endast vähegi lugupidavad moebrändid.

Tuustid ja kleepsud andsid aga hoogu kotituuningule, mis on nüüd jõudnud täiesti uuele tasemele.

Nimelt tuleb koti külge riputada võimalikult palju asju. Näiteks on endiselt populaarsed kõiksugused karvased loomad või niisama (kunst)karusnahast tuustid, samuti kleepsud ja ka erilisemad võtmehoidjad. Viimane hitt on veel seegi, et suurema koti külge riputatakse väiksem minikott.

Seegi on Fendi väljamõeldud moeröögatus, millega kooritakse moefännidelt suuri summasid. Nimelt tuleb minikoti eest, kuhu sisse mahub vaevalt mobiiltelefon, välja käia 1500 euro ringis.

Moefanaatikud põhjendavad vajalikkust aga sellega, et suure koti küljes rippuv minikott on ääretult nunnu, ning seal on mõnus hoida asju, mida on vaja kiiresti kätte saada, nagu raha ja võtmeid ja telefoni (eeldusel, et see sinna ära suudetakse mahutada).

Burberry 125 € (Üks populaarsemaid kotikaunistudi moegurude seas!) Foto: Vida Press

Kui kott on kaetud kõiksuguse kilina ja kulinaga, ei ole tuuning aga veel sugugi valmis. Nimelt tuleb kotisanga ümber keerata veel ka sall. Sallist võib muide ka igasuguseid muid asju teha, näiteks roose või lehve ja needki koti külge kinnitada.

Sall ümber käepideme on tegelikult suhteliselt vana trend, mis levis Hermés Birkini (Eestis tuntud rohkem kui Kristiina Ojulandi skandaalne kott) kotiomanike seas juba mõni aasta tagasi.

Sel viisil muudeti luksuskott isikupärasemaks ning kuna sellised kotid maksavad kõige vähem 7000 euro ringis, siis kaitses siidsall ka sangasid kulumise eest. Nüüd keerutatakse aga salle mitu korda odavamate kottide ümber lihtsalt selleks, et kott ägedam välja näeks.

Tõsi, eks selline ehtimine muudab koti tõesti isikupärasemaks, arvestades, et Tallinna tänavapildis on enamikel naistel ühesugused H&M, Zara või Michael Korsi kotid. Samas peaks arvestama, et kindlasti muudavad lisandid koti raskemaks ning samuti peab mitu korda ettevaatlikum olema.

Kujutaksite te näiteks ette, milline näeks teie kott välja kui selle küljes ripuvad igasugused pehmed elukad ja jääte paduvihma kätte?

Kui see väike nüanss aga välja jätta, siis on tegemist ägeda moetrendiga, mis aitab nii mõnelegi kappi jäänud kotile uue hingamise anda – ja iga naine teab, et neid kapinurka mingil põhjusel seisma jäänud kotte on kümneid...