Ilu ja mood

6 stiilinippi KÕHNALE MEHELE 

Toimetas Vidrik Võsoberg, 26. juuli 2016 11:20
Foto: artofmanliness.com
Niisiis oled kõhn kehaehitusega mees ja tahaksid välja näha veidi turskem? Restart Your Style'i stiilinõustaja Robert van Tongeren on koostanud Art of Manlinessile põhjaliku juhendi.

Esimene nõuanne, mida igal pool kuuled, on see, et mine jõusaali, pumpa lihaseid ja omanda kaalu. Ja ma olen nõus! Aga olles ise kõhn mees, ma tean, et see võtab aega.

Kui sa oled midagi minusarnast, siis on sul hullumeelselt kiire ainevahetus, mis teeb kaalu kogumise ja lihaste tekitamise keeruliseks. Ja selle kõrval võivad sul olla ka segane töögraafik ja hoolitsemist vajavad lapsed, mis kõik kokkuvõttes jätab sulle jõusaalitrenniks vähem aega, kui sulle meeldiks.

Võib-olla teed juba oma parima, et seda nõuannet järgida. Käid trennis siis, kui saad, püüdes meeleheitlikult koguda lisakaalu, aga oma ihaldatud keha ei saa sa piisavalt kiiresti ja sa tahaksid olemasolevast võimalikult palju võtta.

Või siis sa ei tahagi end üles pumbata. Ehk oled sa näiteks pikamaajooksja, kes on oma kõhna kehaga rahul või džoki, kes tahabki jääda kergekaaluliseks. Aga see ei tähenda, et sa ei tahaks jätta igapäevaelus tugevat ja mehelikku muljet.

Sest tugevana paistmisel on palju häid omadusi. Meie alateadvus näeb vormi kui tervise indikaatorit ja inimesed oma loomu poolest kalduvad tervete inimeste poole. Otsime alateadlikult tugevuse ja tervise märke oma romantiliste suhete kaaslaste, oma töökaaslaste ja isegi oma sõprade puhul.  

Mis siis, kui ütleksin sulle, et sa võid selline välja näha ka ilma end musklitesse pakkimata? Kandes õigeid riideid ja õigel moel võid luua tugeva meheliku mulje ka ilma oma keha üles pumpamata.

Kindlasti ei näe sa välja nagu Arnold Schwarzenegger, aga need stiilinipid aitavad sul luua osavat visuaalset juurdekasvu, mis erineb su tavapärasest välimusest.

1. Väldi riideid, mis jätavad sinust hapra mulje

Esimene samm on see, et lõpeta selliste riiete kandmine, mis näitavad sind füüsiliselt nõrgemana.

Suurimaks ohuks on ülesuuruses ja lotendavad riided. Kondised mehed püüavad sageli oma keha peita suuremaid riideid kandes, uskudes, et nii näevad nad ka ise suuremad välja.

Vale. Tõde on vastupidine. Kandes enda jaoks liiga suuri riideid, näitad sa end kui luidrat hernehirmutist.

Samas aga peaksid teiselt poolt vältima nahale liibuvaid riideid, kuna need rõhutavad samuti su kondist kehaehitust. Pead hankima endale riided, mis istuvad sulle täpselt parajalt.

Riided peaksid laotuma su keha ümber, ümbritsedes kontuuri ilma lainetamata ja samas ka kuskilt kiskumata (nõuanne: ilmselt peaksid riideid ostes viima need sissevõtmiseks rätsepa juurde).

Foto: artofmanliness.com

Erilist tähelepanu peaksid pöörama oma õlgadele ja varrukatele. Õlaõmblus peaks istuma su õlaserval. Kui see on õlaservast kaugemal, siis jätad see järsu languse mulje. Ja kui su varrukad on liiga avarad (piraadivarrukate sündroom), siis näed sa välja, nagu sul poleks piisavalt suuri käsivarsi, et neid täita.

Samamoodi võivad suurte varrukatega T-särgid jätta su käsivartest spagettide mulje. Püüa leida särke, mis istuvad üsna käe ümber. Võid neid ka James Deani stiilis veidi üles rullida, ära vaid liiga kõrgele rulli.

Liibuvad teksad ja kitsenevad sääred võivad jätta su jalgadest pulkade mulje. Väldi ka selliseid pükse, kui sa seda juba ei tee.

Ja väldi ka suurte aksessuaaride kandmist. Ei mingeid kogukaid käekelli või laiasid lipse. püüda ka aksessuaarid hoida oma kehaga proportsioonis. Sa ju ei taha, et käekella numbrilaud katab kogu su randme.

2. Kanna üht kindlat riideeset, mis on kujundatud näitama sind tugevamana

Kas sa teadsid, et võid luua endast silmapilkselt turskema mulje, tõmmates selga ühe kindla eseme?

Ma pean silmas jakki – ja mitte tuulejopet. Räägin ülikonnapintsakust, dressipluusist või bleisrist.

Need jakid on kujundatud meheliku vormi rõhutamiseks, pannes sind nii välja nägema rohkem musklis.

Kuidas?

Esiteks laiendavad need su õlgu. Enamikul sellistest on polsterdus, mis tekitab sinna teravama serva, kus muidu su õlg hakkab längu vajuma. See polsterdus võib mõlemale poole lisada umbes 1,2 cm. Ja kuigi seda ei tundu just palju olevat, võib sind üllatada, millise erinevuse see loob.

Siiski peaksid eelistama kergemat polsterdust. Ole ettevaatlik selliste jakkide suhtes, mis on sinu jaoks liiga suured.

Hea pintsak laseb su õlgadel laiematena paista ja aheneb puusa poole. See rõhutab su V-kuju, mis on meheliku jõu universaalne tunnusmärk.

Lõpetuseks, jakk on su kaela ja kesktorso juurest lahtine, lastes nii su särgil ja/või lipsul välja piiluda. See loob kontrasti, mis tõmbab silmad eemale su kõhnast taljest ning kinnitab need su rindkere külge, kust oled kõige laiem.

Foto: PantherMedia / Scanpix

3. Kanna mitut kihti

Iga lisatava kihiga omandad natuke laiust. Iga kiht eraldi ei lisa palju, aga kombineerituna võivad need luua märgatava erinevuse.

Kuid.

Esiteks ei peaks sa lihtsalt kandma hulka pakse kihte üksteise peal. Niisiis, ei, ära pane selga kolme paksu kampsunit. Kuigi tundud nii kindlasti suurem, näed sa ühtlasi välja nagu Michelini mehike.

Selle asemel kanna kihte õhukesest paksemani ning õrnast tugevamani. Alusta õrnimast riidest ning lisa iga kihina eelmisest jäigem.

Samamoodi peaksid ka õrnad mustrid ja tekstuurid muutuma väljapoole minnes tugevamaks.

Kui sul on segadust värvide koordineerimisega, siis lihtsaim on kasutada ühe värvi trikki. Kasuta üht värviperekonda ja hoia ülejäänu neutraalsena. Näiteks: õrn piparmündiroheline särk tumerohelise sviitriga, selle peal hall pintsak. Või helesinine särk halli kampsuniga ning meresinise jakiga. 

Foto: PantherMedia / Scanpix

Foto: artofmanliness.com

4. Kanna tekstiile, mis lisavad su kehale mahtu

Näiteks tekstuurne riie tekitab sinust massiivsema mulje kui sile. Niisiis kasuta näiteks selliseid tekstiile: tviid, flanell, šoti villane, teksariie, koortriie.

Kõik, mis katsudes tundub koredam, jätab sinust mulje, et sul on kehamassi rohkem, kui tegelikult on.

Foto: artofmanliness.com

5. Jäta oma kaelast jõulisem mulje

Kui mehed mõtlevad oma lihaste ülespumpamisest, võtavad vähesed kaela arvesse. Nad mõtlevad oma rinnakust, kõhulihastest, käsivartest ja jalgadest. Aga juba Aristoteles on oma füsiognoomiaalastes töödes märkinud, et jäme kael on julguse ja jõu tunnus.

Ja teiselt poolt on kõhn kael nõrkuse ja isegi argpükslikkuse märk.

Niisiis ei pruugi olla kokkusattumus, et koolikiusajad kutsuvad teinekord nõrgemaid kiusatavaid "pliiatsikaelteks".

Minul isiklikult on kael nii kõhn kui ka üsna pikk. Tundsin end õnnelikult, leides mõned viisid, näitamaks seda lühema ja jämedamana.

Kõrge kaelusega džemper on sellise efekti andmiseks klassikaline valik, aga sul on palju muidki võimalusi. Näiteks: tõmblukuga kaelus, püstine krae, sallkrae, korstnakrae. Ausalt öeldes töötab iga asi, millel on toekam krae.

Foto: artofmanliness.com

6. Kanna värve või mustreid, mis visuaalselt kaalu lisavad

Enamik siinseist nippidest sobivad paremini külmemaks aastaajaks, aga ilmselgelt ei kanna sa suvel mitmeid kihte või pakse kampsuneid. Pigem kerget särki.

Kogukama mulje loomiseks kanna õrnemaid värve nagu valge ja beež või pastelseid värve. Paljud inimesed juba teavad, et tumedamad värvid teevad sind saledamaks, aga vähestele on teada, et heledamatel värvidel on vastupidine efekt. Samal põhjusel tunduvad heledate seintega ruumid avaramad kui tumedaks värvitud seintega toad.  

Heledad värvid peidavad ka seda, et sul on vähe lihasmassi. Kuna varjud on valgel särgil nähtavamad kui mustal, siis rõhutavad need paremini su keha loomulikke omadusi. Sul ei pruugi olla suuri biitsepseid, aga hele rõivas võib siiski olemasolevaile natuke tähelepanu tõmmata.

Foto: artofmanliness.com

Ja kuidas on lood mustritega?

Horisontaalsete triipudega T-särgi kandmine näitab su rindkere suuremana ja õlgu laiemana. Kuna varrukate pärast paistavad triibud ülakehal laiemana, siis aitab see mulje rõhutada su V-kuju.

Foto: PantherMedia / Scanpix

Aga see pole ainus võimalus. 

Visuaalset kogukust võib su kehale lisada ka ruudumuster. Mida väiksem muster on, seda enam paneb see sind tugevamana ja kogukamana välja nägema.

Suuremad mustrid töötavad ka, aga vähem – eelistada võiks keskmisi või väikseid.

Kandes riideid, mis su keha ilusamana näitavad, ei loo sa vaid tugevama inimese muljet. Sa ka tunned end päriselt tugevamana.

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee