Kampaania plakatFoto: Tervise Arengu Instituut
Suhted
11. juuli 2016, 13:27

Homoseksuaalsusele vihjav "Kumm on seks" plakat tekitas pahameeletormi (71)

Täna alustas Tervise Arengu Instituut (TAI) turvaseksiteemalise kampaaniaga, mille eesmärk on meelde tuletada kondoomi kasutamise tähtsust. Kampaania plakat, millel kujutatud kahte meest, on tekitanud aga palju vastakaid emotsioone ning sotsiaameedia kihab.

Kampaania reklaamplakatit on jagatud erinevates sotsiaalmeedia gruppides ja inimesed jagunevad kahte leeri. Ühed on need, kes näevad plakatil vaid homoseksuaale ja selle propageerimist, teised need, kes leiavad, et see on igati normaalne ja keskenduda tuleks kampaania pärissõnumile, mitte tõlgendada seda oma nägemise järgi. 

TAI vanemspetsialisti Krista Rüüteli sõnul on Eestis hinnanguliselt 9000 meestega seksivast meest (MSM)  ja uuringut näitavad, et teadmised HIVist on nende seas head, kuid teadmised teistest seksuaalsel teel levivatest infektsioonidest madalamad. Naise sõnul on ligi kümnendikul MSMidest olnud nii naissoost kui ka meessoost partnereid ning pooled neist ei kasutanud kummastki soost partneritega alati kondoomi. 

"Homoseksuaalselt teel nakatunuid oli Eestis kuni 2014. aastani ühe protsendi ringis, kuid 2015. aastal seitse protsenti. Kuna absoluutarvud on väikesed ning meil puuduvad andmed oletatava või hinnangulise nahatumise aja kohta, ei ole võimalik hinnata, kas tegemist on nakatumise tõusuga meestega seksivate meeste seas, avameelsema riskifaktoritest rääkimisega või paranenud teavitamisega üldiselt. Ohumärkiks on see igal juhul," sõnas Rüütel.

"Selle kõige tõttu on olulne ka meestega seksivate meeste teavitamine seksuaalsel teel levivatest infektsioonidest ning nende ennetusest. Uuringud on näidanud, et seksuaalvähemuste häbimärgistamine ja diskrimineerimine on nende terviseprobleemide oluliseks põhjuseks, seetõttu tuleks neist teemadest rääkida ilma süüdistamata ja sildistamata," põhjendas Rüütel kampaaniaplakati valikut.