Moenänn, mille järele moe­- fanaatikud tormi jooksevad.Foto: Vida Press
Ilu ja mood
5. detsember 2015, 01:04

Moenänn, mille järele moe­fanaatikud tormi jooksevad (1)

Igal aastal kujunevad poodides välja bestsellerid, mille omamine on ühele korralikule moefanaatikule omaette eesmärk ning mille leidmiseks ollakse nõus meeletuid summasid välja käima.Lugematu hulk moeblogijaid, youtube'ireid ja muidu moerahvast, kes oma riiete, kottide, kingade ja ehetega kaamerate ette satuvad, on need, kellele võiksid nii luksusbutiigid kui ka kõige lihtsamad kiirmoepoed igal hooajal müügi edendamise eest tänukirja saata. Just nimelt see bande moefanatte, kes oma oste kõikidega jagab ning oskab neid seejuures eriti ihaldusväärseks teha, on need, tänu kellele mõnest seelikust, jakist, pükstest või kingadest saavad sellised hitid, mille omamise nimel ollakse valmis kõigeks.

Kiirmoehitid

Zara nahktagi
Zara nahktagid on hooajast hooaega ühed moemaanide lemmikud, eriti nende seas, kel pole raha või tahtmist mõnelt kallimalt brändilt ­samasugust soetada. Selle hooaja vaieldamatu hitt on veidi rokilikuma stiiliga ­tagi, mis kuulub vist küll kõikide maailmas tuntud ja endast vähegi lugupidavate moeblogijate garderoobi. Hind 99,95 €

Zara nööridega baleriinad. Tõsi, sügistalv pole just baleriinadega ringi jalutamise aeg, kuid sellest hoolimata on need Zara uue hooaja kollektsioonist ühed suuremad hitid. Nimelt on need peaaegu identsed paari luksusbrändi baleriinadega, mille 500- ja rohkem ­eurone hinnasilt ei tundu aga mõistlik ka kõige paksema raha­kotiga moegurmaanidele. Seetõttu ongi enamikus poodides just need veidi alla 40 euro maksvad kingad läbi müüdud.

Balmain x H&M
H&Mi tänavune disainikoostöös valminud kollektsioon on vaieldamatult üks hooaja kõige kuumemaid hitte. Nimelt müüdi luksuslik kollektsioon Tallinnas läbi kõigest viie minutiga. Kuigi hinnad olid H&Mi tavakraamiga võrreldes mitu korda kallimad, saab nüüd neid soetada vaid eBayst. Sealsed müüjad soovivad aga oma kaubaga juba suuremat sorti varandust kokku lüüa.

H&Mi seelik
Kas üldse on keegi, kellel seda seelikut ei ole? Millest just see seelik nii populaarseks osutus, pole teada, kuid ilmselt võib siingi kiirmoekett tänada lugematuid moeblogijaid ja youtube’ireid, kes just selle sama seelikuga on oma kümnetes videotes ja blogipostitustes esinenud. Hind 34,99 €

Nike tossud
Nike tossudega ei tehta enam ammu ainult trenni, vaid väga paljud soetavadki need nii-öelda moejalanõudena. Nike värvilistel tossudel läheb lausa nii hästi, et väga paljusid mudeleid ja värvitoone on keerulisem leida kui mõnda mitmetuhandeeurost disainerikotti.

Luksusostud

Chanel Le Boy kott<br>Kui Chanel oma Le Boy koti mõni hooaeg tagasi välja tõi, siis ilmselt ei oodatud, et see saab populaarsemaks kui mõni nende klassikaline kott. Le Boy on suunatud rohkem noortele moefännidele, sellele viitab ka tema veidi julgem disaini- ja kõikvõimalik värvivalik, alates tagasihoidlikust mustast ja lõpetades neoonroosaga. Kott on nii populaarne, et enamasti on see butiikides välja müüdud ning soovijatest on moodustunud pikad ootenimekirjad. Hind alates 3000 eurost.

YSL Monogrammi kott
Saint Laurent’i moemaja klassik, mis on olemas ilmselt igal tõelisel moegurmaanil. Hoolimata sellest, et kotti toodetakse juba aastaid ning ta kuulub moemaja ikoonide hulka, on see kõikvõimalikes ­poodides väga sageli läbi müüdud. Hind ca 1800 eurot.

Burberry’ kašmiirtrentš­mantel
Sel hooajal tuli Briti luksusbränd välja oma klassikalise trentšmantliga, mis on tava­pärase materjali asemel valmistatud ­hoopis kašmiirist. Hinnasilt – 2095 eurot.

Chloé Drew kott
Veel mõni hooaeg tagasi ei olnud Prantsuse moemaja Chloé suutnud välja tulla ühegi moerahva südant kiiremini põksuma paneva kotiga. Drew tuleks aga just seda tegi – pani moefännid hulluma ja hulluvad nad juba mitmendat aastat.

Tänu sellele on Drew’ nime kandev kott saadaval igas mõeldavas värvitoonis ja suuruses ning müüakse kiiremini läbi kui ükski teine ese moemaja kollektsioonist. Hinnad algavad keskmiselt 800 eurost ja võivad koti suuruse ja materjali järgi tõusta mitu korda kõrgemaks.

Gucci Soho kott
See on ilmselt kott, mille omamine on moegurmaanide seas saanud omamoodi kohustuseks. Oma 790eurose hinna poolest on see oluliselt odavam, kui mõni teine selle hooaja luksushitt. Soho edust on üritanud kasu lõigata teisedki brändid – nimelt on koti küljes rippuvast nahktutist saanud üks levinumaid kotikaunistusi.

Stuart Weitzman Lowland
Hispaania jalanõubränd on juba aastaid vaikselt kvaliteetjalanõusid valmistanud, kuid tänu 70ndate võidukäigule ja ülepõlvesaabastele on nad kindlasti saanud viimastel aastatel tuntumaks. Nende klassikute 5050 saabaste kõrvale on tekkinud veidi julgemad Lowlandi nime kandvad nahksaapad, millest on saanud üks trendijärgijate lemmikuid. Hind veidi üle 800 euro.

.