Foto: PantherMedia / Scanpix
Tarbija
2. november 2015, 12:06

LUGEJAD POES PETTA SAAMISEST: kui võtate soodushinnaga pakkumisi, jätke meelde ja öelge kassas! (34)

Katrin Lust väitis oma blogis, et sai toidupoest osteldes petta, lisaks ei oldud nõus tegema tasaarveldust. "Kui te pole ise kassapidajad kunagi olnud, siis teil pole õigust hukka mõista. Ise kunagi töötades kassapidajana tean, et soodushinnad mis on alles riiulite alla pandud, ei ole kohe süsteemis," selgitab lugeja.

Lugeja Mia selgitab blogi all kommentaarides, et põhiliselt tekivad Lusti kirjeldatud probleemid personali nappuse tõttu. "Hindasid muudetakse kusagil kaugel kontoris ja need lähevad süsteemi automaatselt ja igapäevaselt tuleb kaubagrupi teenindajatele hunnik lehti igasuguste hinnamuutustega. Kuna aga personali on vähe ja tööd on palju, siis juhtubki tihti, et kaupade hindu ei jõuta müügisaalis nii kiiresti vahetada kui neid kontoris muudetakse. Paratamatult juhtubki siis ka seda, et klient ostab kaupa enda arvates soodsa hinnaga, aga tegelikkuses on hind juba kallim."

Kassapidajana töötanud keeristorm lisab: "Kui te pole ise kassapidajad kunagi olnud, siis teil pole õigust hukka mõista. Ise kunagi töötades kassapidajana tean, et soodushinnad, mis on alles riiulite alla pandud, ei ole kohe süsteemis. Kunagi oli klient, kes ostis kohupiima, kassa lõi 1.73 aga soodushinna lipakas oli pandud alles see hommik välja ning mul ei olnud sellest õrna aimugi. Härrasmees ütles, et hind on vale, läksin vaatasin ja oligi. Muutsin kohe hinna ära ja kõik olid õnnelikud. Ehk kui te võtate soodushinnaga pakkumisi, jätke meelde ja kui kassapidaja läbi piiksutab vale hinnaga toote, siis kohe öelge, mitte alles hiljem kiunute. Ja nagu ma juba korra mainisin – oma tuju ärge valage kassapidaja peale, tema pole süüdi, pooli soodushindu ta ei teagi, tema ei kirjuta süsteemi hindu, vaid kõrgemad juhid seega, kui paha tuju on ja tahate kellegi peale karjuda, siis las kassapidaja kutsub juhataja. Ilusat päeva ja olgem rohkem tähelepanelikumad!"

"Võtad paberi ja pliiatsi kaasa, paned kõik hinnad saalis kirja, mida ostad, kassas võtad oma nimekirja välja ja võrdled kassapidaja omaga. Läheb aega, aga petta ei saa, kui kassahind on vale, jätad kauba kassapidajale," soovitab kolmas lugeja.

Kuidas kaubad tšekile (väidetavalt) lisanduvad?

Lugeja selgitab, kuidas tema teada võib vahel leida „ostukorvist" tooteid, mida seal tegelikult pole.

"Ise mingit kaupa ilma kaubata polnud mul kuidagi võimalik sisse lüüa, see kohe päris naljakas artiklis, aga noh, kui must-valgel kirjas, siis nii oli. Ehk tegemist tõesti poega, kus hinnad käsitsi sisse lüüakse," väidab lugeja huviga.

Vastus: "Kassapidaja kleebib endale vajalike kaupade triipkoodid leti servale ja kui tuleb mühakas ostja, siis piiksutab talle mõned peekonid ja juustud juurde. Vahetuse ülem saab ka oma jao ja asi ants. Mis sa arvad, et miinimumi eest keegi seda tööd teeb?"