Foto: TAIRO LUTTER
Blogid
20. mai 2015, 07:00

Kuidas Eesti lennuk maandus ühel rattal (1)

"Tagasisõidul Leedu Aeroklubi juubelipidustustelt lendasid eile kaks Eesti eralennukit üle Läti. Miitavi (Jelgava) lähedal hädamaandusid lennukid kerge mootoririkke pärast ja tõusid siis uuesti õhku, et jätkata lendu.

Seejuures üks lennuk põrkas vastu küngast ja kaotas ühe ratta," tsiteerisid ajalehed neljapäeval, 20. mail 1937. aastal, kes esimesel, kes kolmandal leheküljel Riiast tulnud uudist. "Vaatamata sellele, lendas lennuk edasi. Kui mõlemad lennukid jõudsid Spilve aerodroomi (tolleaegne Riia kesklennuväli, viis kilomeetrit vanalinnast) kohale, pandi seal tähele ratta puudumist ühel lennukil ja anti mitmesuguseid signaale. Lennuk maandus vaatamata ratta puudumisele õnnelikult."

Lendurid rääkisid ajalehes Vaba Maa, et Miitavi juures sundis neid Kaunasest tulles hädamaanduma bensiinipumba rike. Juba Tallinnast Leetu minnes olid nad tähele pannud, et mootor töötab korratult. Sättisid küll lennuki omal jõul kähku korda, kuid põllult õhku tõustes ei märganud rohu varjus olnud künkakest ja jäidki rattast ilma. Mõtlesid esiti, et lendavad ilma selleta Tallinna välja, aga kui lätlased ärevusse sattusid, siis maandusid Spilves. Lennuk püsis tasakaalus, tuli pehmelt alla ja ohtu ei tekkinud.

"Täna saadeti Riiga uus ratas ja lennuk peaks laupäeval Tallinna jõudma," lõpetab Vaba Maa oma loo.