Suhted

Kuidas saada aru, kas tutvumisäpis kohatud inimene on sinu jaoks õige? (1)

Toimetas Terttu Jazepov, 1. märts 2021 14:20
Foto: Pexels
Aasta-aastalt leiab üha rohkem inimesi oma kallima läbi tutvumisplatvormi või -äpi. Koroona on seda tõusu nii Eestis kui ka teistes riikides ainult suurendanud. Kuidas aga teha kindlaks, kas kohtingurakenduses kohatud inimene on sinu jaoks see õige?

MeetnFly uuris umbes 400 inimeselt, kuidas nad eelistaksid tulevase kaaslasega tutvuda ja kahes valdkonnas oli vastanuid üsna võrdselt – 72% Eesti inimestest kasutab tutvumisplatvormi ning 70% eelistab kaaslast kohata avalikus kohas, näiteks baaris, ööklubis, koolitusel, üritusel või festivalil.

Samal teemal

Eksperdid soovitavad enne lõpliku otsuse langetamist käia aga mitmetel kohtingutel ja teha seda seni, kuni tekib tunne, et soovid kellegagi ka teist ja kolmandat korda kohtuda. Siiski on välja toodud, et maksimaalselt võiks kohtingul käia üheksa erineva inimesega, mille järel võiks mõelda, keda soovitakse paremini tundma õppida.

Populaarse tutvumisrakenduse Hinge labori juht ja suhtesobitaja Logan Ury on enda uurimuses välja toonud, et liiga suured võimalused piiravad meie otsuste tegemist. See tähendab, et inimesed võiksid teadlikult teha otsuse, et suhtlevad samal ajal näiteks kolme potentsiaalse kaaslasega ja seejärel otsustavad, kellega neist nad ka kohtingule minna soovivad.

Kui julgus on kokku võetud ja esimesele kohtingule mindud, aga see ei lähe ootuspäraselt, ei tasu nukrutsema jääda ning kohtuda võiks ka teiste inimestega. See ei ole lihtsalt statistiliselt tõenäoline, et esimesena tutvutakse selle ühe ja ainsaga.

Kohtuda võiks võimalikult vara

Spetsialistid kinnitavad, et internetis ei tasuks suhtlusele väga palju aega pühendada ja huvi korral võiks võimalikult kiiresti kohtuda – võib juhtuda, et kui suhtlete pikalt virtuaalselt, siis ei teki päriselt kohtumisel „klikki“ ja vestlusele kulutatud aeg läheb lihtsalt raisku.

Antropoloog Helen Fisher, kes on juba üle 15 aasta andnud nõu USA populaarsel tutvumisplatvormil match.com, on oma uurimuses välja toonud, et ainus võimalus saamaks teada, kas inimesega sobitakse, on temaga silmast silma kohtuda. „Meie aju on parim algoritm,” ütleb ta. Veebis soovitatakse omavahel vahetada umbes kuus teadet ja see peaks andma ülevaate, kas teise poolega soovitakse ka kohtuda. Esimene kohting võib olla ka lühike ja selle võib veeta näiteks tunnikese kohvi juues või jalutades. Seejärel on juba selge, kas huvi suhtluse jätkamiseks on olemas.

Samuti soovitavad terapeudid hoida enda võimalused avatuna – kas sinu sõbrad teavad, et oled vallaline ja valmis ka nende korraldatud pimekohtinguks? MeetnFly küsimustele vastasid paljud, et eelistaksid kohtuda kellegi erilisega läbi ühiste tuttavate või sõprade. Seega miks mitte korraldada kahele ühisele tuttavale või sõbrale pimekohting? Samuti soovitame piirangute leebudes hobidega jätkata või uute tegevusrühmadega liituda, olgu selleks siis salsa õppimine või uuel seminaril osalemine. Paljud vastajad eelistavad uute inimestega tutvuda ka läbi ühiste huvide – võib-olla oli sul lapsepõlves lemmikspordiala või -hobi, millega (taas)alustamist oled edasi lükanud?

Mõtle positiivselt!

Spetsialistid soovitavad alati keskenduda inimeste plussidele, olgu see siis tema profiili vaadates või temaga kohtudes. Ury panebki inimestele südamele, et nad teadvustaksid oma mõtteid: „Kui arvad, et kohting läheb hästi või halvasti, on sul mõlemal juhul õigus!“ Vallalised keskenduvad liiga palju negatiivsele ja inimeste vigadele, otsides neid ka esmakohtumisel, ent meie mõtteviis määrab kohtingute edu. Ury soovitab klientidel end enne kohtingut positiivselt meelestada, näiteks parimale sõbrale helistada või lemmikmuusikat kuulata.

Tutvumisplatvormid annavad sulle võimaluse kohtuda uute toredate inimestega ja minna lahedatele kohtingutele. Kui tunned, et oled uutele tutvustele avatud, kuid pole ikka seda õiget leidnud, siis ära anna alla! Tulevikus praegusele hetkele tagasi vaadates saad aru, et kõik kohtumised viisid sind just selle õigeni.

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee