Orhidee.Foto: Martin Ahven
Lugejakiri
2. veebruar 2021, 12:38

Lugejakiri | Sain poest täid – kes vastutab?! (6)

Poest koos taimega kahjuri saanud klient on pahane, sest nüüd on ohus enamus tema taimedest.

„Ostsin enne jõule lõhnava orhidee. Ilusad õied ja eripärasem sort olid ka põhjuseks, miks seekord olin valmis selle eest rohkem maksma. Tegu polnud mõne toidupoe taimega, mille saab soodsamalt, vaid 40eurose taimega, mis oli 50protsendilise allahindlusega. Aga iial poleks ma osanud karta, et mingi pahalase endale koju toon,“ kirjutab Laura.

„Taim oli ilus ja õitses, kuni mingil hetkel hakkasid õied kukkuma. Vist juba nädala või kahega, misjärel avastasin, et ka teised mu orhideed on millegagi hädas. Nagu karvad oleks küljes ja peal. Ühelt leidsin valgeid täppe, teiselt katkise lehe. Mul on kodus küll kass, aga senini pole ta neid taimi kunagi puutunud. Lasin mehel samast poest taimede tarbeks tõrjet tuua, aga ikka olen kahjuritega hädas. Tõenäoliselt sain villtäi ja ka kilptäi,“ kurdab ta.

Laura suurimaks hirmuks on, et ta ei suudagi oma taimi päästa. „Kardan, et hukka saab see uus kui ka kõik mu varasemad orhideed. Neid on ligi 20 vähemalt. Ja ma ei muretse eelkõige isegi raha pärast, vaid taimedest ei tahaks ilma jääda. Osad mulle emotsionaalselt väga olulised kingitused,“ muretseb naine.

„Eks ma ise olin rumal, et uut iludust alguses eraldi ei hoidnud, aga seni polnud ju mingit jama olnud. Saan aru, et kusagil sotsiaalmeedias saan tasuta taime ja tuleb mõni pahalane kaasa. Aga poest! Ja kas poel pole mingit vastutust? Sain ju tegelikult rikutud kauba, mis minu vara hävitab. Näib lillepoodi kaebama minna? Või kuidas seda olukorda lahendada? Saaks taimed korda – muud ma ei tahagi! Ja edaspidiseks kah targem, sest uusi taimi ma enam iial ei kavatse teiste juurde tõsta,“ loodab Laura, et tema lugu on õpetuseks ka teistele ostjatele.