Eneseareng

Soovid saavutada head vormi? Võta omaks need kümme harjumust! 

Toimetas Terttu Jazepov, 19. jaanuar 2021 17:00
Foto: Pexels
Vormis püsimiseks ei ole vaja imetrikke, vaid saladus peitub milleski palju lihtsamas – sul on vaja lihtsaid harjumusi. The Everygirl toob sinuni kümme harjumust, mille on omaks võtnud naised, kes on heas vormis.

1. Nad muudavad treeningu enda jaoks nauditavaks

Kui sa arvad, et alati heas vormis püsivad naised armastasid juba sünnist saadik pikkadel jalutuskäikudel käia, siis sa eksid. Selle asemel, et vastumeelselt intensiivset treeningut „nautida“, muudavad nad treenimise ise enda jaoks nauditavaks. Nende lemmiktrenn võib olla ballett, vahest käivad nad hoopis jooksmas, et pea tühjaks saada, või nad on leidnud stabiilsuse ja harmoonia igapäevases treenimises. Pole oluline, kuidas ja mida nad teevad, nad naudivad sportimist, mitte ei liigu seetõttu, et peavad seda tegema.

2. Nad mõtlevad, mida süüa, selmet mõelda, mida mitte süüa

Dieedikultuur on õpetanud meid keskenduma sellele, mida mitte süüa. Selle asemel, et muretseda, mida nad ei peaks sööma, naudivad vormis naised oma toitu: värskeid salateid, soojendavaid hautiseid, maitsvaid taimetoiduroogi ja värskendavaid smuutisid. Kui on aeg süüa jäätist või juustu, naudivad nad samuti parimaid valikuid, mitte ei piira end.

3. Nad on aktiivsed ka väljaspool treeningut

Naised, kes on alati heas vormis, ei ole aktiivsed ainult sel ajal, kui nad trenni teevad. Selle asemel elavad nad ka üldiselt aktiivsemat elustiili. Nad ei sammu enne magamaminekut toas ringi, et 10 000 sammu täis saada, vaid liiguvad päeva jooksul rohkem ja istuvad vähem, sest see on nende jaoks loomulik.

Proovi oma ellu lisada rohkem liikumist. Isegi, kui sul on tüüpiline kontoritöö, on mitmeid viise, kuidas igapäevaselt aktiivsem olla. Näiteks käi rohkem koeraga jalutamas, seisa töötamise ajal püsti, aia olemasolu puhul toimeta rohkem seal, korista rohkem, kõnni igale poole, kuhu vähegi võimalik, tantsi samal ajal, kui teed süüa või sead end valmis, tee telekat vaadates venitusharjutusi ja mine konverentskõnede ajal välja jalutama.

Foto: Pexels

4. Nad puhkavad

Kui arvad, et vormis püsimine oleneb ainult sellest, kui palju sa treenid, siis arva uuesti. Naised, kes on heas vormis, teavad, et hea tervis peitub tasakaalus, mitte ideaalsuses. Su keha vajab taastumist sama palju kui liikumist, nii et naudi puhkepäevi ilma süümepiinadeta. Kui tunned trennijärgsel päeval, et lihased valutavad, siis tee kergeid venitusharjutusi või mine vanni, et lisaks lihaste lõdvestamisele ka meelele puhkust pakkuda. Samuti on uni väga tähtis – see on üks olulisemaid asju, mida saad oma kehale pakkuda.

5. Nad ei tunne kunagi nälga ega söö kõhtu liiga täis

Kui dieedikultuur on pannud meid mõtlema, et vähem süüa on alati hea, teavad vormis naised, et meie kehad ei peaks kunagi tundma liigset nälga. Kui meie kõht on juba liiga tühi, kipume söömisel tegema valesid otsuseid. Lisaks – söök ei ole vaenlane, see on energia. Keha vajab palju energiat ainuüksi eksisteerimiseks. Kui märkad, et oled tihti pärast söömist üsna pea taas näljane, proovi oma menüüsse lisada rohkem kiudaineid, juur- ja kaunvilju, pähkleid, seemneid ning täisteratooteid. Hoia käepärast toitvaid snäkke, mida on hea haarata, kui peaksid näljaseks muutuma, ja söö pärastlõunal salatit või veidi juurvilju, et lõuna- ja õhtusöögi vaheline aeg liiga pikale ei veniks.

Teisalt võib ülesöömine tekitada tunde, et meie kõht on liiga täis. Ülesöömine muudab ka seedimise aeglasemaks. Kui sööd, siis proovigi ainult sellele keskenduda ja aeglasemalt mäluda, nii et saaksid aru, kui sul on kõht täis. Nii ei söö sa lihtsalt selle tõttu, et sul on toitu veel taldrikul. Samuti märka, kui sa sööd siis, kui sa pole isegi näljane. See võib olla tingitud igavusest, emotsioonidest või stressist.

6. Nad kuulavad oma kehasid, mitte ei proovi moedieete

Moedieedid pole kunagi jätkusuutlikud. Kui dieet aitab sul vormi saada, ei aita see vormis püsida. Tervislike ja vormis naiste jaoks ei eksisteerigi moedieete. Nende toitumine on elustiil, mitte dieet. Nad teavad, mis toidud tekitavad nende kehas hea tunde ja mis mitte. Tervisliku eluviisi saladus saab alguse seest, mitte väljast. Su keha juba teab, et see peab olema täie tervise juures, sinu ülesanne on lihtsalt oma keha kuulata.

7. Nad joovad palju vett

Pole mingi saladus, et veel on palju tervislikke kasutegureid. Selles peitub keha elujõud ja vee joomine on iga organi normaalseks tööks vajalik. Inimese keha koosneb 60% veest, nii et me saame üle poole oma kehast hoida korras ja toimimas lihtsalt sellega, et me tarbime piisavalt vedelikke. Kui sa ei soovi tavalist vett juua, võid sellele lisada puuvilju, münti ja miks mitte ka kurki.

Foto: Pexels

8. Neil on rutiin

Vormis püsimise tagavad lihtsad harjumused. Need on abiks, sest sa ei pea mõtlema, kuidas tervislikke valikuid teha, kuna teed neid automaatselt. Kui jooga on osa sinu igapäevasest rutiinist, ei pea sa mõtlema, kas leida kiirel päeval selle jaoks aega või mitte – see on sinu jaoks prioriteet.

Uute harjumuste loomiseks alusta millestki väiksest. Kaks kätekõverdust päevas võivad peagi muutuda tunniajaseks trenniks, muutes omakorda trenni sinu päeva osaks. Ka hommiku- ja õhturutiinid on olulised, sest need panevad aluse edukale päevale.

Kõige alahinnatum tervislik harjumus on pidevalt uute asjade proovimine. Tervisliku eluviisi harrastavad inimesed teavad, et pika ea saladus on olla kõigest huvitatud ja leida uusi väljakutseid. See tähendab muu hulgas ka näiteks uute trennide proovimist ja retseptidega eksperimenteerimist. Kui sa tunned end päeval väsinuna, on see tõenäoliselt märk, et sa pole teinud piisavalt midagi, mis sind sütitab. Püsi uudishimulik, proovi uusi asju ja sisusta aega rohkem oma huvide ning hobidega. Pole oluline, kas need on seotud tervisega või mitte, need muudavad su nagunii tervislikumaks, ja mis veel tähtsam, õnnelikumaks.

10. Nad teavad, mida väärivad

Oleme tihti kimpus tervislikult söömise, enda eest hoolitsemise ja treenimisega, sest me ei näe end inimesena, kes seda järjepidevalt teeks. Enesekindlus on mõtteviis, mitte olukord. Enesekindlatel inimestel on suurem võimalus vormis püsida, sest nad peavad endale antud lubadustest kinni. Sinu enesekindlus suureneb, kui sa teed asju, mida sa teha tahad. Kui sa armastad end, siis sa sööd, liigud ja elad nii, et see mõjub su kehale hästi. Vormis olemine ei tähenda kindlat numbrit kaalul, see tähendab võimalust su kehal end võimalikult hästi tunda, sest sa väärid seda.

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee