Eneseareng

Hüvasti, stress! 14 mantrat, mis aitavad säilitada meelerahu ja enesekindluse 

Toimetas Terttu Jazepov, 9. jaanuar 2021 13:00
Foto: Unsplash
Kuidas sa käitud, kui oled stressirohkes olukorras, pead inimeste ees esinema või vaatad peeglisse ja sulle ei meeldi, mida seal näed? Mida sa teed, kui sinuga juhtuvad halvad asjad, sa eksid milleski või kahtled endas ja oma võimetes? The Everygirl on kirja pannud 14 mantrat, mis süstivad sinusse enesekindlust ja aitavad sul endaga sõbraks saada. 

„Ma olen piisav.“

Samal teemal

See on meeldetuletus, mida me kõik aeg-ajalt tõenäoliselt vajame. Meie loomuses on mõelda, et keegi on meist alati parem. Kasuta seda mantrat, kui oled ebakindel, kohtud uute inimestega või alustad uuel töökohal. Meenuta endale, et oled suurepärane täpselt sellisena, nagu sa oled.

„Ma olen tervenemiseks valmis.“

Tuleta seda mantrat endale meelde siis, kui sul on parasjagu rasked ajad ja oled valmis edasi liikuma või vajad selleks abi. Kuigi kurbus on vajalik ning emotsioone ei tohi kunagi ignoreerida, võivad negatiivsed mõtted viia enesehaletsuseni. Esimene samm paranemise suunas on teadvustada, et nüüd on aeg end tervendada. Nii hakkad peagi alateadlikult otsima viise, kuidas enda enesetunnet paremaks muuta.

„Ma avastan enda sisemist superstaari.“

Meis kõigis on peidus sisemine „superstaar“, isegi, kui me nii ei arva. Sa võid seda kutsuda ka enda tõeliseks minaks, parimaks minaks või enda kangelaseks. Kasuta seda mantrat, kui vajad lisamotivatsiooni ja inspiratsiooni, et endasse uskuda ja eesmärke saavutada.

„Ma tervendan oma keha, pakkudes talle igal tasandil seda, mida ta vajab.“

See mantra sobib hetkedeks, kui sa ei suuda vastu panna tööl pakutavatele maiustustele või sa tead, et su keha vajab ja väärib tervislikumat eluviisi. Selle asemel, et sundida end edevatel põhjustel tervislikult sööma ja trenni tegema, aitab see mantra sul mõelda, mida su keha tegelikult vajab ja soovib – olgu selleks siis tükk šokolaadi, roheliste toiduainete menüüsse lisamine või pikemalt magamine ja puhkepäevade võtmine. Pea meeles, et enda keha tuleb kuulata ja hellitada.

Foto: Unsplash

„Ma olen avatud ja vastuvõtlik kõigele heale.“

Kui otsid kõiges head, ei märka sa nii palju halba. Ka igapäevased probleemid nagu hilinemine või aeglane internet ei tundu siis nii halvad. Seega kasuta seda mantrat, kui vajad lisatõuget optimismi säilitamiseks. Harjuta end nägema klaasi nii, et see on pooltäis, korrates mantrat endale iga kord, kui hakkad millegi üle kurtma või märkad end millestki negatiivsest mõtlemas. Maailmas on nii palju head, olgu selleks siis mõni olukord või inimene. Me peame lihtsalt ise headusele avatud olema.

„Tänane on ainult naudingute päralt. Ma elan seda päeva eesmärgiga, et sellest rõõmu tunda.“

Mis juhtuks, kui su elu mõte oleks ainult seda nautida, mitte päev kuidagi õhtusse saata? See mantra sobib hästi, kui märkad, et teed asju lihtsalt autopiloodil, mitte ei ela. Märka ja hinda olukordi ning asju, mis sind tõeliselt õnnelikuks teevad – uus küünal, lõõgastav vanniskäik või kas või värske lillekimp, mille sa teel koju soetasid. Ürita igas päevas väikseid rõõme leida ja kui miski tekitab sinus stressi, ära lase end sellest häirida, vaid pea meeles, et tänane on selleks, et sina saaksid seda nautida.

„Lõpeta teiste inimeste süüdistamine.“

Kindlasti oled kogenud hetki, kui oled kellegagi tülis ja oled seetõttu kurb või vihane. Võib-olla tüütab su korteri- või elukaaslane sind pesemata nõude pärast või panevad lapsed su kannatuse proovile, kui nad mänguasju ära ei korista. See mantra sobib just sellistes olukordades kasutamiseks. Kui su ema unustas tähtsa sündmuse, parim sõber on kogu aeg hõivatud või su kallim ütles midagi, millega sa ei nõustu, tuleta endale meelde näha asju ka teiste inimeste vaatenurgast. Mõista, et lähedased ei taha sulle halba. Pea meeles, et see, kuidas mingi situatsioon sind mõjutab, ei sõltu teiste tegudest, vaid sellest, kuidas sina nendele reageerid.

„Ole inimene, kelle lähedus tundub päikesepaistena.“

Kasuta seda mantrat, kui oled inimeste hulgas, kus sa ei tunne end enesekindlalt. Sellistes olukordades võime end peita kaitsemehhanismide taha, kuid see mantra tuletab sulle meelde, et kõigile meeldib olla ümbritsetud inimestega, kellest peegeldub lahkust, soojust ja rõõmu – keegi, kelle lähedus tundub päikesepaistena. Tee inimestele komplimente, aja neid naerma, aita neid, kui nad seda vajavad, ja märka, kui palju õnnelikumana sa end ka ise tunned.

Foto: Unsplash

„Ma luban endal aktsepteerida seda, kus ma praegu olen. Ma tean, et ma annan endast parima.“

Me mõtleme alati järgmisest eesmärgist, oleme keskendunud tulevikule või tunneme, et oleme maha jäänud. Nii kipume unustama olevikku. Me ei luba endal tihti aktsepteerida seda, kus me oma elus parasjagu oleme, ega mõelda, et see on punkt, kus me olema peame. Meenuta seda mantrat, kui tunned end tuleviku pärast rahutult.

„Ma otsin rahulolu, mitte täiuslikkust.“

See mantra aitab sind, kui kipud olema perfektsionist. Tuleta endale meelde, et elus ei pea kõik ideaalne olema. Eesmärk on olla õnnelik.

„Ma usun, et mina ja ainult mina tean, mis on mulle parim.“

Me kahtleme endas liiga tihti, eriti, kui teeme suuri otsuseid nagu ülikoolis eriala valimine, uue suhte alustamine, uude linna kolimine või töökoha valimine. Tihti tahame välist kinnitust, sest me ei kuula oma sisetunnet või ei taju seda üldse. Kasuta seda mantrat, kui pead vastu võtma tähtsaid otsuseid. Kuula oma sisetunnet ja tea, et sa ei pea kuulama ega küsima kellegi teise nõuannet, sest vastuseid sinu elu tähtsaimatele küsimustele tead ainult sina ise.

„Ära mõtle üle.“

Kas sa mõtled üle, kui su sõber võttis su nalja liiga isiklikult, ülemus ei jäänud sinu tööga rahule või lähed arsti juurde? Paljud meist piinavad end mõtetega sellest, mis võib juhtuda, nii et unustame keskenduda sellele, mis tegelikult juhtub. Kasuta seda mantrat, kui sa millegi pärast muretsed – see aitab sul meeles pidada, et sa ei pea elama tulevikus.

„Kõik on hästi.“

See lihtne, kuid võimas mantra on pidev meeldetuletus, et kõik on ja läheb hästi. Kasuta seda mantrat, kui oled ärevil. Ärevus tekib, kui sisendad endale, et midagi halba juhtub ja sa hakkad seda uskuma. Vaigista see hääl oma peas ja asenda meelerahuga.

Foto: Unsplash

„Ma ümbritsen end inimestega, kes muudavad mind paremaks.“

Kas sa oled kunagi kuulnud, et me oleme keskmiselt need viis inimest, kellega kõige rohkem suhtleme? Kui sa veedad kellegagi piisavalt palju aega, võtad sa üle nende käitumismaneere, slängi ja kombeid. Kas sa tahad olla nagu need viis inimest, kellega sina kõige rohkem koos oled, või on aeg muutuseks? Kasuta seda mantrat, kui sul on kade kolleeg või halb sõber, ja meenuta endale, et sa saad kontrollida, kellel sa end mõjutada lased.

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee