REVOLUTSIOONILINE «NEW LOOK»: Kollektsiooni ikooniliseks rõivaesemeks said kitsas jakk ja volditud seelik, millele kulus 12 meetrit villast kangast ning 3 meetrit tafti ja perkalit. Veelgi olulisemaks sai sõnum: naiselik naine on tänavapildis tagasi.Foto: Shutterstock
Tõlkinud Allan Espenberg 16. detsember 2020 08:21
Täna 74 aastat tagasi avas Christian Dior Pariisis omanimelise moemaja. Siiani tegutsevale moemekale aitasid sünnipärase geeniuse kõrval tugeva vundamendi laduda ka kolm naist.

1946. aasta oli eurooplastele kurnav, sest äsja lõppenud sõda peegeldus vastu igalt poolt: varemetesse pommitatud linnad, rusuv majanduskriis, talongide alusel jagatav napp toit ja esmatarbekaubad. Äärmine äng vaatas aga vastu moepealinnast Pariisist. Luksuslikud salongid-butiigid-moemajad olid välja surnud, keegi ei tarninud imelisi tikandeid, peeneid kangaid või sädelevaid litreid. Kõikjal valitses üksnes sõjaväeline stiil: igav, vaoshoitud ja range.
Ent just nii keerulises olukorras unistas 41aastane Christian Dior endisaegse luksuse naasmisest kunagi jõudeelu elanud Pariisi. Las lehvib bulvaritel taas kunagiste kleitide õhuline naiselikkus ja välguvad moenoodid lapsepõlve nostalgiatest.

Edasi lugemiseks vali endale sobiv plaan:
Üks artikkel
3,99
Ühe artikli lugemisõigus
Digipakett
1,00/kuu
11 erinevat digiväljaannetÜle 2000 artikli kuusJagamisõigus 4 sõbragaVõida iPhone 12 nutitelefon