Lugu ilmus ajakirjas Tiiu
Nahkjaki metamorfoos praktilisest riidetükist ülikalli kõrgmoeröögatuseni
1928. aastal lõi vihmamantlite tootja ja tulihingeline mootorrattur, ameeriklane Irving Schott (1891–1990) tõmblukuga musta nahkjaki. See maksis kõigest 5,50 dollarit.
USA armee kandis nahktagi ka Teise maailmasõja ajal, nii seostati seda riideeset kuni 1940. aastate lõpuni ikkagi eeskätt sõjaväega.
1950ndatel jõudis nahkjakk ka naistegarderoobi. Algul kandsid seda küll ainult õrnema soo bravuurikamad esindajad. 1960ndatel läks nahkjopp aina enam moodi ja 1970ndatel muutus see rokklauljataride seljas seksikamaks kui kunagi varem. 1980ndatel kandsid nahktagi nii punkarid kui ka popstaarid, kellest tuntumad on Cher (73), Madonna (61) ja Tina Turner (80). Selleks ajaks oli nahktagi juba peaaegu iga naise garderoobis.
Varasema odava ihukatte hinnalipikud hakkasid peadpööritava kiirusega tuure koguma eriti 2000ndatel, kui sellele riideesemele panid oma käe külge kõrgmoe suunanäitajad, nagu Prantsuse disainer nagu Jean Paul Gaultier (67) ja Itaalia Gucci moemaja.
Kommentaarid (0)