Kaubandus.Foto: Martin Ahven
Lugejakiri
12. mai 2020, 23:32

Lugejakiri | Hinda väljas pole, aga poes midagi puutuda ei tohi (1)

„Mind ajavad meeletult närvi poodides mängitavad reklaamid. Ma saan aru mõttest, miks kutsutakse kliente katsuma ainult asju, mida nad osta kavatsevad. Aga samas on selles midagi ka väga ebaloogilist. Suisa midagi, mida on võimatu täita,“ kirjutab Karmen.

„Kõnnin poes ja luban endale natuke vabamat olemist. Inimesi on vähe, sest enamus on pärast tööd juba ostud ära teinud. Ja taustaks kostub hoiatus, et klientidel palutakse katsuda ainult toodet, mida ta ostab. Vaatan end ette- ilusad valgustid aeda, aga mida pole... Hinda pole! Pole muud valikut, kui kõndida minema või võtta toode ja hinda kontrollima minna. Järgmises vahes on soodustusega müügil šampoon, millel on hind olemas, aga tahaksin lugeda koostist, sest hinnasildil toote kohta selgitus puudub. Pean seda ikka katsuma ja pöörama. Ja taolised olukorrad kordusid,“ selgitab Karmen.

Naise sõnul võiks pood taolise hoiatuse puhul enne vaadata ja mõelda, et kas nad on ise teinud kõik, et klient seda reeglit ka täita saaks.

„Hinnad olid seal puudu mitmel asjal. Kümnest asjast, mida oleksin ehk osta soovinud – no peaaegu pooled olid kas hindamatud või äkki lihtsalt tasuta. Ei ole mõnus poes käia, kui ühelt poolt tahaks olla kuulekas, aga teisalt pole selleks isegi võimalust loodud. Minust jäid enamus asju ka seetõttu ostmata. Ei tahtnud mitme tootega koodi ja hinda kontrollima joosta, ei tahtnud asju katsuda, mida ma ehk ikka ei osta. Ja siis mõtlen, et kas järgmine kord tasud üldse sinna poodi minna.“

Millised on sinu kogemused praegustel osturetkedel?